Gracze w walce z demencją. Ponad 500 000 pobrań gry „Sea Hero Quest” w pierwszych dniach po premierze

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Od dnia premiery, czyli zaledwie w ciągu kilku dni, grę „Sea Hero Quest” pobrano już ponad 500 tys. razy, pozyskując dane, których zebranie standardowymi sposobami zajęłoby naukowcom 725 lat!

„Sea Hero Quest“ to innowacyjna gra mobilna, w której gracz wciela się w morskiego wilka i wyrusza na spotkanie przygody i odtworzenie wspomnień z dziennika pokładowego jego ojca. Zaprezentowana w zeszłym tygodniu przez T-Mobile aplikacja dostarcza graczom dobrą rozrywkę, a naukowcom – cenne dane do badań nad demencją.

Projekt Sea Hero Quest został zainicjowany przez Deutsche Telekom. Możemy śmiało powiedzieć, że to pierwsza na świecie społecznie ważna gra mobilna, która w tak szybkim tempie przynosi realne korzyści badaczom. Dzięki swojemu mechanizmowi rozgrywki pozwoli naukowcom przynieść odpowiedź, jak działa złożony proces orientacji przestrzennej. Sukces, jaki gra odniosła w niespełna tydzień od premiery, przerósł twórców i partnerów projektu. Od 4 maja już ponad pół miliona graczy pobrało aplikację na swoje urządzenia mobilne. Aplikacja szybko znalazła się w Top 20 najchętniej pobieranych aplikacji zarówno w App Store, jak i Google Play, na 40 rynkach na całym świecie, nierzadko osiągając pierwsze miejsce  w kategorii bezpłatnych gier. Co więcej, ponad 250 tysięcy pozytywnych, 5-gwiazdkowych recenzji, dodatkowo potwierdza ciepłe przyjęcie wspólnego projektu Deutsche Telekom z organizacją charytatywną Alzheimer’s Research, University College London, University of East Anglia oraz studiem Glitchers i Saatchi & Saatchi London. 

– Sukces gry Sea Hero Quest całkowicie przyćmił nasze przewidywania. O projekcie wspomniało dotychczas ponad 250 opiniotwórczych mediów na całym świecie. Dzięki promocji w mediach i partnerstwie z influencerami osiągnęliśmy niesamowity wynik ponad 3,2 miliona odsłon w ciągu 24 godzin! – mówi Marlena Czaplak, odpowiedzialna za działania CR w T-Mobile, dodając – To pokazuje, jak wielki potencjał drzemie w graczach na całym świecie. Dzięki zaangażowaniu setek tysięcy ludzi w ten ważny społecznie problem, możemy pomóc naukowcom zebrać dane na temat demencji czy Alzheimera, w rekordowo krótkim czasie. Liczymy, że wspólnie uda nam się wesprzeć badania naukowców, a tym samym przyczynić do szybszego rozwiązania jednego z największych medycznych wyzwań obecnych czasów.

Każde 2 minuty poświęcone graniu w Sea Hero Quest to równowartość 5 godzin badań w laboratorium. Gracze, poszukując drogi wśród morskich labiryntów, odkrywając nowe lądy i magiczne stworzenia, w ciągu 5 ostatnich dni grali łącznie już ponad 58 miesięcy. To ekwiwalent aż 725 lat analogicznych badań, stanowiących podstawę do obserwacji struktur mózgu odpowiedzialnych za orientację przestrzenną człowieka, opartych na standardowych laboratoryjnych metodach. Dzięki Sea Hero Quest już teraz udało się pozyskać potrzebne do badań dane 150 razy szybciej, niż przy tradycyjnym sposobem. To o jeden krok bliżej do opracowania nowych testów diagnostycznych na demencję.

Sea Hero Quest to pierwsza darmowa gra na smartfony i tablety, która pozwala współtworzyć największą na świecie bazę danych generowaną społecznościowo. Aplikacja jest dostępna na platform iOS oraz Android i można ją pobrać bezpłatne z dedykowanych sklepów App Store oraz Google Play. Więcej informacji o grze można znaleźć na stronie www.seaheroquest.com.

Według raportu The Global Impact of Dementia (2013-2015) do 2050 r. problem demencji będzie dotyczył 135 milionów ludzi na świecie. Demencja zakłóca tworzenie nowych wspomnień oraz pogłębia dezorientację, często skazując ludzi na izolację. Dla wielu osób cierpiących na tę chorobę jednym z pierwszych objawów jest utrata zdolności orientacji przestrzennej, co skutkuje problemami w odnalezieniu właściwej drogi nawet w dobrze znanych miejscach. Stworzenie globalnego wzorca dotyczącego poruszania się w przestrzeni jest kluczowe dla rozwoju nowych testów diagnozujących tę chorobę.