Groupon kupuje OrderUp i będzie dostarczać jedzenie

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Groupon, spółka umożliwiająca dokonywanie zakupów grupowych kupiła OrderUp, platformę, dzięki której można zamówić jedzenie. Amerykański gigant zamierza zaistnieć na rynku dostaw jedzenia, którego wartość szacuje się na 70 miliardów dolarów. Warunki zawartej transakcji nie zostały ujawnione.

Groupon będzie dostarczać jedzenie

Platformy służące do zamawiania i dostarczania jedzenia, obok usług oferujących wspólne przejazdy i tanie noclegi, są obecnie jednymi z najchętniej odwiedzanych przez internautów serwisów. Nic więc dziwnego, że dochodowy rynek jedzenia online interesuje również inwestorów, w tym firmę Groupon. Amerykański gigant umożliwiający dokonywanie zakupów grupowych zamierza zaistnieć na arenie jedzenia online.

Na zdjęciu: Eric Lefkofsky, CEO Groupon | fot. materiały prasowe 

Spółka z Chicago, jak informuje serwis VentureBeat, kupiła powstały w 2009 roku startup OrderUp. Za jego pośrednictwem internauci mogą zamówić posiłek, a kierowcy zrzeszeni w OrderUp dostarczą przesyłkę we wskazane miejsce. Obecnie firma działa na terenie Stanów Zjednoczonych w 26 stanach i dotychczas obsłużyła ponad 10 milionów zamówień. Kwota i pozostałe warunki zawartej transakcji nie zostały jednak ujawnione.

Rozwój na rynku lokalnym, a potem?

Wiadomo natomiast, że startup będzie działać jako odrębna marka. Ponadto zarząd spółki planuje wykorzystać potencjał i zasięg działania firmy Groupon w budowaniu swojej pozycji na lokalnych rynkach. Chris Jeffrey, CEO OredrUp, jest przekonany, że współpraca z amerykańskim gigantem pomoże firmie szybciej osiągnąć wyżej wymieniony cel biznesowy. Z kolei Eric Lefkofsky, CEO Groupon, stwierdził, że zakup platformy służącej do zamawiania posiłków, pozwoli zarządzanej przez niego korporacji zaistnieć na rynku dostaw jedzenia online, którego wartość szacuje się na 70 miliardów dolarów.

W Polsce najpopularniejszą platformą pośredniczącą między restauracjami, a ich klientami jest serwis PizzaPortal. Pod koniec 2014 roku spółka przejął swojego największego konkurenta na polskim rynku, firmę FoodPanda. Dzięki zawartej transakcji PizzaPortal uzyskał dostęp do wcześniej nieobsługiwanych lokali.