Grupa CCC, poprzez spółkę Modivo, podpisała umowę zakupu większościowego pakietu udziałów w Szopexie, jednym z resellerów odzieży i obuwia sportowego w Polsce. Finalizacja transakcji przewidziana jest na drugi kwartał 2025 roku. W ramach porozumienia, CCC może zapłacić połowę tej kwoty w formie akcji spółki Modivo.
Przejęcie wpisuje się w długofalową strategię rozwoju w segmencie premium. Włączenie do grupy takich marek jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore oraz SKstore ma na celu uzupełnienie oferty CCC.
– Rozwój w segmencie premium to ważny element naszej strategii – to wierzchołek naszej piramidy segmentacyjnej. Dzięki tej inwestycji zyskujemy dostęp do topowych modeli marek partnerskich, a jednocześnie pozycjonujemy modele naszych marek licencyjnych, wzmacniając ich siłę we wszystkich kanałach sprzedaży: CCC, HalfPrice, Eobuwie, Modivo, Worldbox – powiedział Dariusz Miłek, prezes Grupy CCC.
W komunikacie podkreślono, że zarząd oraz kadra menedżerska Szopexu pozostaną na swoich stanowiskach, co ma zapewnić płynne przejście i dalszy rozwój firmy w ramach struktury CCC.
– Sukces w segmencie premium wymaga jednak czegoś więcej niż tylko pożądanych produktów. CCC rozumie, że najważniejsze jest doskonałe doświadczenie klienta. Każda interakcja, od przeglądania stron internetowych po wizyty w sklepach, musi być starannie przemyślana, aby zadowolić wymagających klientów premium. To przejęcie zaostrza konkurencję na rynku premium, zachęcając wszystkie marki do poprawy jakości obsługi klienta. To ciekawy czas dla mody w Polsce i wierzę, że stawianie klienta na pierwszym miejscu będzie kluczem do sukcesu w tej nowej erze – komentuje przejęcie Sho Kondo, managing partner, Kondo&Partners.