Grupa DocPlanner umacnia się na pozycji globalnego lidera

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

Ponad 2 miliony umówionych wizyt, 5 milionów profili lekarzy i specjalistów, 2,5 miliona opinii oraz 155%-owy wzrost liczby klientów w 2016 r. Takimi wynikami może się pochwalić DocPlanner, jedna z największych platform łączących lekarzy i pacjentów.

Grupa DocPlanner, w Polsce działająca pod marką ZnanyLekarz.pl, może mówić o dużym, międzynarodowym sukcesie. 2016 rok upłynął pod znakiem kolejnej rundy finansowania (łącznie, w czterech rundach spółka otrzymała 34 miliony dolarów), a także zakupu hiszpańskiej Doctoralii – wiodącego gracza w Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, w tym Brazylii i Meksyku.

W czerwcu ub.r. Mariusz Gralewski, założyciel i prezes DocPlanner, deklarował: – Mamy ambicję stać się największą platformą usług medycznych na świecie. Kładziemy największy nacisk na budowanie silnej globalnej obecności – wzmocnienie pozycji na naszych kluczowych rynkach (Polska, Turcja i Włochy). – Dzisiaj Gralewski podkreśla: – 2016 rok był dla nas bardzo ważny. Udało się zrealizować główny cel, który sobie postawiliśmy – zbudowanie globalnej platformy, która na różnych rynkach, łączy lekarzy i pacjentów. DocPlanner stał się światowym graczem, o czym świadczą nasze wyniki, w tym również te osiągnięte w poszczególnych krajach, w których jesteśmy obecni.

DocPlanner jest jedną z największych na świecie platform, skupiających serwisy umożliwiające znalezienie najlepszego lekarza lub specjalisty i umówienie się za ich pośrednictwem na wizytę. Odpowiedniki polskiego ZnanegoLekarza funkcjonują m.in. we Włoszech oraz Turcji. W ubiegłym roku dołączyły do nich nowe rynki, na których liderem jest Doctoralia, co sprawiło, że w sumie spółka jest obecna już w 20 krajach i posiada cztery stacjonarne biura – w Warszawie, Rzymie, Barcelonie oraz Stambule. Na koniec ubiegłego roku zatrudnionych było 266 osób – 11%-owy wzrost w stosunku do 2015 r.

Po połączeniu z hiszpańską Doctoralią wszystkie strony należące do DocPlanner odwiedza łącznie 17 milionów użytkowników miesięcznie, dwukrotnie więcej niż w roku poprzednim. To jeden z czynników, który zadecydował o wzroście liczby umówionych wizyt online. W 2016 r. było ich o 48% więcej niż rok wcześniej. Pacjenci zostawili ponad 2,5 miliona opinii o lekarzach, dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Pod koniec 2016 r. w bazach DocPlanner znajdowało się już 5 milionów lekarzy i profesjonalistów. Z płatnych usług korzystało łącznie 24.000 lekarzy i specjalistów, z czego 8.000 to klienci polskiego serwisu.

Grupa postawiła sobie również za cel uznanie swoich platform za wiarygodne źródła informacji o lekarzach i tematów związanych ze zdrowiem, głównie ze strony pacjentów. W ramach realizacji drugiego celu mogą oni mogą skorzystać z usługi „Zadaj pytanie”. Tylko w 2016 r. zadano prawie 100.000 pytań (wzrost o 313% w porównaniu z 2015 r.). Tyle samo odpowiedzi udzielili lekarze konkretnym pacjentom.

Każdego miesiąca dochodzi do 4 mld konsultacji lekarskich w Europie, a z tego mniej niż 1 procent jest realizowana online. Z drugie strony, 60% pacjentów chce umawiać wizyty za pośrednictwem sieci, doceniają dostępność grafików lekarzy, opis ich działalności i wygodną formę rezerwacji. To ogromny potencjał, który DocPlanner zamierza wykorzystać. Wyniki spółki, zarówno na lokalnych rynkach jak i w skali globalnej, pokazują, że obrany kurs jest prawidłowy dlatego w nadchodzących  latach należy się spodziewać dalszych wzrostów w kluczowych obszarach oraz wzmacniania pozycji lidera w umawianiu wizyt lekarskich online na skalę międzynarodową.

fot. pexels.com