W 2024 roku Empik zainicjował także prace nad dostępnością treści cyfrowych w aplikacji Empik Go, które obejmują m.in. opracowanie algorytmów wyłapujących niepokojące treści zawarte w książkach i wdrożenie na ich podstawie tzw. trigger warningów, jak również stworzenie nowego trybu dostępności aplikacji dla osób starszych, niewidomych i niedowidzących.
Maksymalna personalizacja treści
Obecnie Grupa Empik pracuje nad kolejnym projektem technologicznym. Obejmuje on stworzenie rozwiązania opartego o sztuczną inteligencję, które umożliwi wprowadzenie jeszcze dokładniejszych, w pełni spersonalizowanych rekomendacji na ekranie głównym aplikacji Empik Go z audiobookami, ebookami i podcastami.
W ramach projektu Empik zrealizował już badania jakościowe, które pozwoliły zidentyfikować oczekiwania i potrzeby użytkowników odnośnie personalizowanych treści. Na tej podstawie wewnętrzny zespół Data Science udoskonala algorytmy, które umożliwią szeroko zakrojony, często uaktualniany i trafny dobór rekomendowanych treści.
Obecni użytkownicy aplikacji otrzymają jeszcze lepiej dopasowane propozycje tytułów na bazie dotychczasowych wyborów, a w przypadku nowo zarejestrowanych klientów podstawą do rekomendacji będą deklaracje zebrane w ramach nowego procesu onboardingu do aplikacji.
– W aplikacji Empik Go oferujemy naszym klientom ponad 200 tys. tytułów – audiobooków, ebooków i podcastów – z kilkunastu gatunków. Przy tak rozległym i różnorodnym katalogu kluczowe jest zastosowanie odpowiednich modeli rekomendacyjnych, tak aby każdy użytkownik czuł, że w aplikacji bez problemu znajdzie coś dla siebie. Łatwość i skuteczność pozyskania pożądanych treści wpływa na doświadczenia klienta, jego zadowolenia z usługi i długoterminową lojalność, a tym samym przekłada się na lifetime value – mówi Anna Winnicka, Senior Director of Digital Content w Grupie Empik.
Wsparcie realizacji przez NCBR
Projekt „Wykorzystanie sztucznej inteligencji do personalizacji CEX, rekomendacji produktów i automatyzacji procesów sales-mktg” został także wybrany do dofinansowania z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach ścieżki SMART.
Kwota dofinansowania z Funduszy Europejskich wynosi 1 968 252,98 PLN. Całkowity koszt realizacji projektu przekracza natomiast 5,5 mln zł.
To już drugi projekt w ostatnim roku, który został doceniony za innowacyjny charakter i uzyskał dofinansowanie. Łączna suma środków przyznanych Grupie Empik na rozwój innowacji przekracza 4 miliony złotych.
Czytaj także:
- Lepsza dostępność treści cyfrowych i trigger warning: dotacja NCBR na nowe rozwiązania EMPIK Group
- Kupuj oczami, płać spojrzeniem: Mastercard, Empik i PayEye z pilotażem płatności w oparciu o tęczówkę oka i twarzy