Frisco to jedna z największych firm w polskiej branży e-grocery. Prowadzi ona supermarket online frisco.pl, który jednocześnie jest najdłużej istniejącym supermarketem online nad Wisłą. Fundusz MCI.TechVentures zainwestował we Frisco, kiedy ten osiągnął wartość przychodów na poziomie 17 mln złotych. Dofinansowanie to pozwoliło firmie na intensywny rozwój, a w efekcie zwiększenie przychodów siedem razy na przestrzeni siedmiu lat.
W 2014 roku do inwestorów Fisco dołączyła Grupa Eurocash, która zajmuje się hurtową dystrybucją FMCG oraz prowadzeniem działań marketingowych dla przedsiębiorstw, które prowadzą działalność detaliczną. Grupa wykupiła wtedy 44 proc. akcji. Teraz planuje przejąć pozostałe udziały, zapowiadana tranzakcja ma zostać rozliczona w czerwcu 2020 roku.
– Inwestycja we Frisco to kolejny element naszej strategii ukierunkowanej na wspieranie niezależnego handlu w Polsce poprzez rozwój innowacyjnych formatów detalicznych i rozwiązań technologicznych. Współpraca z MCI w ramach Frisco to modelowy przykład połączenia wiedzy i doświadczenia MCI w rozwoju biznesów on-line ze skalą i doświadczeniem Grupy Eurocash w dystrybucji artykułów spożywczych – powiedział Luis Amaral, prezes Grupy Eurocash.
– Szacujemy, że wartość przychodów Frisco.pl w całym 2019 roku wyniesie około 120 mln PLN. Frisco jest liderem handlu e-grocery z dużą przewagą nad swoimi konkurentami. W czasie trwania naszej inwestycji przebudowaliśmy zespół zarządzający, uporządkowaliśmy model biznesowy i zrealizowaliśmy inwestycje w nowoczesne, wysoce zautomatyzowane centrum logistyczne. Inwestycja we Frisco była realizowana przez fundusze Helix Ventures Partners i MCI.TechVentures, a w kolejnym etapie dołączyła jako inwestor Grupa Eurocash, wnosząc wartościowy wkład w rozwój spółki i stając się docelowym inwestorem strategicznym dla Frisco – dodaje Tomasz Czechowicz, partner zarządzający MCI.
Frisco liderem e-grocery
Frisco bardzo dobrze radzi sobie na polskim rynku e-grocery, jest nie tylko jednym z liderów ale również najdłużej działającym nad Wisłą supermarketem online. Jednocześnie firma stawia na innowacyjne rozwiązania i cały czas szuka nowych kierunków rozwoju. Przykładowo pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że Frisco wraz z Samsungiem rozpoczął prace nad stworzeniem możliwości zamawiania zakupów poprzez specjalny panel umiejscowiony na lodówce.
To pokazuje, że firma ma bardzo innowacyjne podejście do tego co robi i nie zamyka się na nowości. Zapowiadana transakcja z pewnością przyśpieszy działanie Frisco, dlatego warto przyglądać się krokom, jakie będzie teraz wykonywać ta firma.