iPOS dynamicznie rozwija sprzedaż swojego rozwiązania. W samym IV kwartale 2019 r. spółka pozyskała 500 nowych klientów, na koniec roku miała ich łącznie ponad 2300 w tym popularne sieci franczyzowe. Rozwiązanie iPOS integruje najważniejsze dla sprzedawców funkcje urządzenia fiskalnego i terminala płatniczego, a dodatkowo umożliwia zarządzanie sklepem i dostęp do danych w czasie rzeczywistym. Co istotne w kontekście wdrażanych zmian prawnych, rozwiązanie iPOS spełnia warunku formalne prowadzenia kas online, oferując również zintegrowaną łączność GSM.
– Projekt realizowany z iPOS to konsekwencja zapowiadanej koncentracji naszych działań na spółkach z obszaru nowych technologii. Liczymy, że sukces oferty przełoży się na większe zainteresowanie innowacyjnych firm technologiczno-finansowych rynkiem kapitałowym. – komentuje Paweł Śliwiński, prezes INC.
To kolejna w ostatnim okresie umowa na rynku płatności INC. Wcześniej Dom Maklerski INC pełnił funkcję doradcy finansowego spółki TopCard przy sprzedaży 100% udziałów przez dotychczasowych właścicieli na rzecz spółki PeP (Polskie ePłatnosci).
Celem iPOS jest maksymalne wykorzystanie sprzyjającego otoczenia legislacyjnego, które zobowiązuje kolejne branże do wprowadzenia kas fiskalnych online. Przekłada się to na wzmożone zainteresowanie ze strony sklepów i punktów ulgowych, którym iPOS poza spełnieniem wymogów prawnych oferuje szereg dodatkowych funkcjonalności w przystępnym cenowo modelu abonamentowym. Spółka chce pozyskać finansowanie, aby zwiększyć skalę działalności i dopasować czasowo ofertę do zapotrzebowania rynkowego.
– Otoczenie rynkowe nam sprzyja, dzięki wprowadzanym zmianom legislacyjnym i obowiązkowemu wprowadzeniu kas fiskalnych online w kolejnych branżach widzimy rosnące zainteresowanie naszym rozwiązaniem. Liczymy, że współpraca z Grupą INC pozwoli nam sprawnie pozyskać finansowanie, abyśmy mogli wykorzystać efektywnie wzrost popytu ze strony nowych klientów. – komentuje Adam Tomaszewski, prezes iPOS.
Według szacunków spółki tylko w 2020 r. zapotrzebowanie na nowe kasy fiskalne przekroczy 560 tys. sztuk, z czego ponad połowę stanowić będzie obowiązkowa wymiana na kasy online m.in. w hotelarstwie, gastronomii, usługach budowlanych i branży beauty.