Transakcja zwiększa potencjał Żabki, aby firma mogła nie tylko skutecznie rozwijać sieć sklepów, ich format i asortyment, ale takżepodejmować szersze działania na rzecz innowacji i wytyczania nowych kierunków rozwoju firmy. Dziś dołącza donich segment cateringu dietetycznego, który jestjedną z najszybciej rozwijających się usług w sektorze convenience. Maczfitpowstał w 2015 roku za sprawą wizjonerskiego twórcy MaciejaLubiaka, sportowca, restauratora i przedsiębiorcy. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli Prezesa.
Przejęcie Maczfit to element procesu tworzenia Grupy Żabka. To także dalszy krok marki w kierunku rozwoju dwóch obszarów. Pierwszy z nich to modern convenience, czyli ułatwianie życia poprzez odpowiadanie na potrzeby klientów, związane z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugi to integracja rozwiązań e-commerce, którąfirma realizuje od kilku lat. WrezultacieGrupa Żabka buduje ekosystem rozwiązań dla konsumenta, z których może on korzystać w różnych momentach codziennego życia.
– Włączenie spółki Maczfit do Grupy Żabka to element naszej długofalowej strategii rozwoju w obszarze convenience, która zapewni nam skuteczne odpowiadanie na potrzeby milionów klientów. Nowa struktura organizacyjna, o której poinformowaliśmy na początku roku, pozwoli nam poszerzaćzakresdziałalności o kolejne obszary biznesowe, m.in. takie jak catering dietetyczny, w ramach którego funkcjonujeMaczfit – mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO Grupy Żabka.
– Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki opartego na modelu modern convenience, w którego DNA jest bliskość i wygoda oraz dopasowanie rozwiązań do oczekiwań klientów – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
– Cieszymy się, że Grupa Żabka dostrzegła nasz potencjał i dzięki jej ekosystemowi będziemy mogli zaoferować nasze usługi jeszcze większej liczbie klientów. Już teraz jesteśmy liderem rynku cateringu dietetycznego w Polsce, decyzja Żabki sprawia, że w kolejnych latach nasz rozwój nabierze jeszcze szybszego tempa. Naszą misją jest wsparcie prozdrowotnych wyborów Polaków – Żabka jako firma promująca zrównoważony styl życia jest dla nas najlepszym partnerem–mówi Maciej Lubiak, Prezes Maczfit.
– Niezmiernie się cieszę, że Żabka zostanie nowym większościowym udziałowcem Maczfit Foods Sp. z o.o. Chciałbym podkreślić, że w ciągu ostatnich 2 lat Maczfit skokowo zwiększył skalę działania, wchodząc na nowe rynki oraz rozszerzając swoją nowoczesną ofertę. Nasza inwestycja pozwoliła na dostosowanie mocy produkcyjnych, zwiększenie zatrudnienia, a także znaczące poprawienie rentowności spółki. Mam nadzieję, że dołączenie do wiodącej polskiej grupy handlowej, jaką jest Żabka, pozwoli Maczfitowi kontynuować wyśmienite tempo wzrostu – mówi Piotr Noceń, współzałożyciel i Partner Zarządzający funduszu Resource Partners.
Umowa o włączeniu spółki Maczfit do Grupy Żabka została podpisana 5 marca br. Nabycie udziałów ma nastąpić od jej dotychczasowych właścicieli: Resource Partners oraz Macieja Lubiaka, twórcy marki i jej dotychczasowego Prezesa. Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, transakcja zostanie sfinalizowania po spełnieniu wszelkich wymogów związanych z prawem antymonopolowym. Udziałowcom Maczfit Foods Sp. z o.o. przy transakcji doradzali: Fidea oraz kancelaria Gide; partnerami Żabki byli z kolei:  Trigon, OC&C, DLA Piper oraz PwC.