Grzegorz Krychowiak inwestuje w polski startup technologiczny

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Grzegorz Krychowiak inwestuje w polski startup technologiczny

Udostępnij:

Zawodnik reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz klubu Lokomotiv Moskwa Grzegorz Krychowiak zainwestował w polski startup technologiczny Podioom. Krychowiak został udziałowcem w spółce oraz ambasadorem marki Podioom.

Grzegorz Krychowiak zainwestował 750 000 zł w spółkę technologiczną Podioom. W negocjacjach i finalizacji transakcji Grzegorza wspierał zarządzany przez Rubicon Partners fundusz R Ventures I, który już wcześniej zainwestował w ten startup. Obsługę prawną przy transakcji zapewniła Krychowiakowi kancelaria Thompson&Stein. Krychowiak został udziałowcem w spółce, ale będzie również wspierał markę Podioom jako ambasador. Obecnie wycena Podioom dochodzi do 2-3 mln USD.

– Od początku mojej przygody ze sportem profesjonalnie i odpowiedzialnie podchodziłem do treningu. Zauważyłem, że zespół Podioom w ten sam sposób podchodzi do biznesu: odpowiedzialnie i systematycznie profesjonalizuje rynek usług trenerskich. Rynek fitness cały czas dynamicznie się rozwija, dlatego sądzę, że Podioom ma szansę stać się wiodącą marką w tym obszarze, a ja zamierzam ich w tym aktywnie wspierać – powiedział Grzegorz Krychowiak.

Doskonale znamy potencjał Podioom i wiążemy z tym brandem duże nadzieje zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jesteśmy przekonani, że dołączenie Grzegorza do zespołu znacząco wzmocni nasze działania marketingowe i przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności marki, ale przede wszystkim zwiększy świadomość ludzi w kontekście treningu i zdrowego trybu życia – wyjaśnia Bartłomiej Świercz, prezes i współtwórca Podioom.

– Na tym etapie to przede wszystkim inwestycja w ludzi. W Podioom jest bardzo mocny technologicznie i doświadczony biznesowo zespół, który rozumie zasady działania rynku fitness oraz rozwiązań ICT. Dodatkowo wsparcie Podioom przez zespół funduszu oraz Grzegorza Krychowiaka uprawdopodabnia globalne powodzenie projektu – dodaje Michał Chabowski, partner zarządzający funduszu R Ventures I.

Podioom jest mobilną platformą kojarzącą potencjalnych klientów z trenerami personalnymi. Ale to przede wszystkim profesjonalna aplikacja skierowana do trenerów i instruktorów różnych sportów – bez względu na ich poziom zaawansowania i doświadczenie zawodowe. W pierwszych etapach rozwoju marki komunikacja kierowana będzie jedynie do trenerów fitness o różnych specjalizacjach.

Obecnie na platformę składają się dwie aplikacje:

1) podioom pro – dla trenerów personalnych, pozwalająca na efektywne zarządzanie czasem pracy, układanie treningów dla Klientów oraz promocję swojej działalności.

2) podioom – dla trenujących, przeznaczona głównie do wyszukiwania trenera, rezerwacji treningu i prowadzenia dziennika treningów.

Obie aplikacje można pobierać zarówno w systemie Android, jak i iOS. Z aplikacji mogą korzystać jedynie użytkownicy zarejestrowani. Aplikacja dla trenerów będzie płatna w systemie abonamentowym, a aplikacja dla trenujących będzie darmowa.

Zgodnie z raportem zrealizowanym przez Instytut Badań Strukturalnych na zlecenie Ministerstwa Sportu i Turystyki „Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie Polaków” prawie 39 proc. społeczeństwa jest aktywne fizycznie. To zaangażowanie i stale rosnące przywiązanie do pozytywnych wzorców dbania o kondycję potwierdza fakt, że 41 proc. gospodarstw domowych wydaje na zajęcia ruchowe aż 65 proc. łącznych wydatków na sport (pozostałe wydatki to sprzęt i odzież sportowa).