fot. materiały prasowe
Kontakty w branży kreatywnej
Business Insider pisze, że brytyjska aktorka ma ambitne plany, bowiem zamierza zmienić sposób, w jaki młodzież korzysta z mediów społecznościowych. Okazuje się, że celem aplikacji jest nawiązywanie kontaktów w branży kreatywnej przez pryzmat umiejętności i doświadczenia zamiast „wybijania się” (jako aktor czy muzyk), dzięki znajomościom, które dany artysta wypracował.
– Przed Daisie sukces w branży kreatywnej był w całości zależny od szczęścia i „wejść” w branży. Daisie wprowadza nowy sposób działania w świecie kreatywnym: tworzenie organicznych połączeń i naturalny rozwój umiejętności, napędzający jednostki do wejścia na kolejny poziom – wyjaśnia Maisie Williams, cytowana przez Business Insider.
Sesje Q&A
Aplikacja będzie pomagać w nawiązywaniu nowych znajomości i zdobywaniu rynkowej wiedzy za pośrednictwem sesji Q&A, czyli pytań i odpowiedzi, w których mają uczestniczyć liderzy branży. Daisie jest już dostępna w sieci i można pobrać ją bezpłatnie z AppStore’a. Nie wyświetlają się w niej reklamy, więc póki co aplikacja nie zarabia i nie wiadomo, w jaki sposób młoda aktorka z Wielkiej Brytanii zamierza zmonetyzować projekt.
Maisie Williams nie jest jednak jedyną gwiazdą, która angażuje się w społeczność startupową i rozwija własny biznes. Jessica Alba na przykład prowadzi sklep internetowy The Honest Company, za pośrednictwem którego sprzedaje ekologiczne produkty dla dzieci. Co więcej, jej spółka osiągnęła w minionym roku wartość blisko dwóch miliardów dolarów. Z kolei Leonardo DiCaprio „hoduje” diamenty.
Ponad 100 inwestycji w startupy
Niemniej najbardziej zawziętym inwestorem z Hollywoodu jest Ashton Kutcher. – Szybko zorientowałem się, że istnieje sporo nowych firm, które tworzą lepsze, bardziej przejrzyste i prostsze rozwiązania, a ja miałem możliwości i byłem zainteresowany, aby udostępnić te rozwiązania na szeroką skalę – mówi aktor w rozmowie z Grow. Sam miał kilka pomysłów na innowacyjne produkty, ale za mało czasu, aby się nimi zająć.
Znalazł więc startupowców, którzy się tym zajmują i wyłoży kasę – od 2007 roku w ponad 100 projektów. Szukając właściwych przedsięwzięć, zwraca uwagę przede wszystkim na to, czy zespół nie boi się ciężkiej pracy oraz czy potrafi pracować mądrze. Bardzo istotnym czynnikiem dla aktora podczas podejmowania decyzji o współpracy są własne przeczucia.