Gwiazdy inwestują. 5 startupów, w które zaangażował się Leonardo DiCaprio

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Leonardo DiCaprio, odtwórca głównych ról w takich filmach jak Titanic i Wilk z Wall Street, jest od 2011 roku aktywnym inwestorem. Ma na swoim koncie kilka projektów, głównie związanych z jedzeniem, ekologią i poprawą środowiska. Oto pięć z nich.

Na zdjęciu (po lewej): Leonardo DiCaprio | fot. by NASA/Goddard/Rebecca Roth, flickr.com CC by 2.0

Zgodnie z bazą CrunchBase amerykański aktor Leonardo DiCaprio zainwestował do tej pory w dziesięć projektów. Przedstawiamy pięć z nich.

1. Hippeas

Najświeższą inwestycją, którą zrealizował Leonardo DiCaprio jest transakcja z maja tego roku. Razem z funduszem Strand Equity Partners wpompował nieujawnioną kwotę w brytyjski startup Hippeas, który produkuje ekologiczne przekąski dystrybuowane w 20 tysiącach punktów sprzedaży w tym sklepach zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Produkty oferowane przez Hippeas wyróżniają się miedzy innymi tym, że są niskokaloryczne, bezglutenowe i mają spore ilości białka i błonnika.

Jej przedstawiciele nie tylko chcąc, żeby oferowane produkty dobrze smakowały, ale także, aby wspierały społeczność z ubogich regionów świata. Współpracują więc z organizacją charytatywną Farm Africa i przekazują część zysków ze sprzedaży rolnikom ze wschodniej części Afryki. Pieniądze te mają im pomóc wyjść z ubóstwa i podnieść standard życia. Amerykański aktor nie wyjaśnił dlaczego zdecydował się zainwestować akurat w ten projekt.

2. LoveTheWild

Drugą transakcją, którą Leonardo DiCaprio zrealizował w tym roku jest inwestycja w amerykańską spółkę LoveTheWild. Jej autorzy zajmują się hodowlą i dystrybucją świeżych owoców morza i liczą na to, że zachęcą Amerykanów do jedzenia ryb i skorupiaków. Są on bowiem źródłem białka i zdrowych tłuszczy, ale rzadko kiedy znajdują się na talerzach mieszkańców Stanów Zjednoczonych.

– Owoce morza są podstawowym źródłem białka dla blisko miliarda ludzi – ale zmiany klimatyczne, zakwaszenie oraz nadmierne połowy chwieją naturalną równowagą oceanów – mówi inwestor i hollywoodzki aktor cytowany w komunikacie prasowym. Jego zdaniem LoveTheWild rozwiązuje ten problem za pomocą bezpiecznej akwakultury; dostarcza zdrowe i ekologiczne pożywienie rosnącej liczbie mieszkańców Ziemi.

3. Qloo

W czerwcu minionego roku Qloo zamknęło drugą rundę finansowania i tym samym pozyskało 4,5 miliona dolarów między innymi od Leonardo DiCaprio. Startup ten dostarcza  marketingowcom rozwiązanie umożliwiające porównanie ze sobą potrzeb i zainteresowań różnych grup. I tak na przykład program potrafi znaleźć podobieństwa między fanami dwóch rywalizujących ze sobą drużyn sportowych. Określa między innymi jakiej muzyki słuchają oraz jakie buty sportowe chętnie noszą.

Do tej pory narzędzie udostępniane przez Qloo zostało wykorzystane przez hotelarzy do zachęcenia gości do skorzystania z nowej usługi concierge. Pomysłodawcy programu twierdzą jednak, że ich produkt ma znacznie szersze zastosowanie i planują jego wdrożenie w ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach, a także w branży rozrywkowej, medialnej i motoryzacyjnej.

4. RUNA

– Musimy zrobić wszystko, żeby pomóc tutejszym mieszkańcom, którzy cierpią z powodu pogłębiającej się degradacji środowiska oraz są zagrożeni zmianami klimatycznymi – powiedział Leonardo DiCaprio przy okazji inwestycji w producenta ekologicznych napojów RUNA. Powstają one z liści herbaty zbieranych w Amazonii i są dystrybuowane w całych Stanach Zjednoczonych.

Oprócz tego, że hollywoodzki aktor wpompował w ten projekt swoje pieniądze, to także zasiadł w radzie spółki, aby pomóc jej twórcom osiągać biznesowe cele. Poza nim w przedsięwzięcie zaangażowały się również inne gwiazdy. W informacji prasowej czytamy, że chodzi o pisarza, producenta i reżysera Marlona Wayansa, aktora Adama Rodrigueza oraz tenisistów Johna Isnera Steve’a Johnsona.

5. Diamond Foundry

Pod koniec 2015 roku Leonardo DiCaprio zainwestował w Diamond Foundry, kalifornijską spółkę, która zajmuje się wytwarzaniem diamentów. Dzięki pozyskanym środkom finansowym jej twórcy mieli ruszyć z hodowlą rzadkich minerałów oraz wypracować alternatywny sposób ich pozyskiwania. Zapewniali wówczas, że jest szybki i jednocześnie bardziej przyjazna dla środowiska niż metody wydobywcze.

Martin Roscheisen, CEO Diamond Foundry, przekonywał wtedy, że w warunkach laboratoryjnych minerały, o których mowa, mogą osiągnąć rozmiar dziewięciu karatów zaledwie w ciągu dwóch tygodni, a wyprodukowanie ich w dużej ilości również nie stanowi problemu.

Opisane wyżej inwestycje nie są jedynymi, które zrealizował Leonardo DiCaprio. Wcześniej wpompował kapitał między innymi w startup zajmujący się wywozem nieczystości oraz producenta materacy.