Hashiona pozyskuje ponad 2 miliony złotych na dalszy rozwój od funduszy z UE i Doliny Krzemowej

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Hashiona pozyskuje ponad 2 miliony złotych na dalszy rozwój od funduszy z UE i Doliny Krzemowej

Udostępnij:

Draper University, KAYA i Digital Health VC Calm / Storm inwestują w Hashionę, pierwszą uniwersalną aplikację wspierającą pacjentów z Hashimoto i chorobami autoimmunologicznymi.

Polsko-brytyjski startup to pierwsza aplikacja typu all-in-one dla pacjentów z Hashimoto. Od wypuszczenia pierwszej wersji produktu na początku 2021 roku, popularność aplikacji stale rośnie i zwiększa liczbę użytkowników. Twórcy aplikacji mają ambitne plany na rozwój.

Hashiona została założona na początku 2020 roku, aby rzucić światło na choroby autoimmunologiczne i ich konsekwencje dla zdrowia pacjentów. Schorzenia te można kontrolować, ale trudno je wyleczyć. Celem aplikacji jest poprawa jakości życia osób cierpiących na Hashimoto, a ostatecznie pomoc w uzyskaniu remisji. Hashimoto to dziś jedna z najszybciej rozwijających się chorób cywilizacyjnych.

Startup otrzymał prawie 450 tys. euro w ramach finansowania w fazie pre-seed. Wśród inwestorów znaleźli się Draper University założony przez słynnego Tima Drapera, fundusz inwestycyjny KAYA (dawniej Enern), DFRI (Polski Dolnośląski Fundusz Inwestycyjny), Calm / Storm i aniołowie biznesu, w tym: Sławek Szymankiewicz, (GSK Consumer Healthcare), Paweł Woźniak (Komtur) i Daniel Świątkowski (Hexe Capital).

  • Andy Tang, dyrektor generalny Draper University zauważa: Coraz więcej ludzi wokół nas boryka się z chorobami tarczycy, a system zdrowotny ma im niewiele do zaoferowania. Hashiona proponuje innowacyjne podejście do walki o poprawę samopoczucia pacjentów. Jesteśmy dumni, że wspieramy to inspirujące i bardzo potrzebne przedsięwzięcie.
  • – Eva Galant – założycielka i CEO Hashiona, która sama od wielu lat zmaga się z Hashimoto – wywarła na nas ogromne wrażenie już podczas pierwszej rozmowy. Przed spotkaniem nasza świadomość dotycząca chorób tarczycy była bardzo ograniczona. Skala problemu zaskoczyła nas: Hashimoto dotyka 300 milionów pacjentów na całym świecie, głównie kobiet, podczas gdy połowa populacji pozostaje niezdiagnozowana – dodaje Tomas Pacinda z Kaya.
  • Michael Ströck, założyciel i partner zarządzający w Calm / Storm docenił wyjątkowe, holistyczne podejście zespołu Hashiony do choroby Hashimoto: Problem z dostępem do endokrynologów w połączeniu z rosnącą liczbą osób dotkniętych tą chorobą skłania do cyfryzacji leczenia i terapii. Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Evę w jej drodze do pomocy pacjentom takim jak ona.

A rynek jest rzeczywiście ogromny – 480 milionów pacjentów, a statystyki obejmują tylko tych, którym udało się zdiagnozować. Rzeczywista liczba chorych może się nawet podwoić, ponieważ choroby tarczycy są często skutkiem niezdrowego stylu życia, ale mogą też mieć podłoże genetyczne. Kolejny problem to brak specjalistów w tej dziedzinie. W USA jest mniej niż 1000 aktywnych endokrynologów, co wpływa na czas oczekiwania pacjenta na wizytę. Wizyta u endokrynologa trwa dwa razy dłużej niż u jakiegokolwiek innego specjalisty. W rezultacie większość pacjentów jest leczonych przez lekarzy pierwszego kontaktu, którzy nie zawsze mają wystarczająco dużo czasu i wiedzy, aby im pomóc.

Skalę stale narastającego problemu widać na rynku leków. W Stanach Zjednoczonych lewotyroksyna (lek stosowany w leczeniu niedoczynności tarczycy) jest drugim najczęściej przepisywanym lekiem, a w Unii Europejskiej znajduje się w pierwszej piątce. Według American Thyroid Association u 12% populacji rozwiną się choroby tarczycy i problemy z tym związane.

– Szacuje się, że za 5-10 lat świadomość choroby Hashimoto będzie tak duża, jak dziś cukrzycy – mówi Eva Galant Fakt, że tak wielu znaczących inwestorów podejmuje się inwestycji w nasz produkt, pokazuje tylko, jak duży mamy problem. Wierzymy, że Hashiona zapewni właściwą pomoc wszystkim, którzy borykają się z chorobami tarczycy – dodaje Galant.

Hashiona przywiązuje dużą wagę do kompleksowości swojego produktu. Oprócz samej aplikacji pacjenci zyskują dostęp do programu prowadzącego krok po kroku do remisji. Program będzie dostosowany do potrzeb pacjentów w zależności od ich stylu życia i wyników badań. Znajdą się tam wskazówki co do literatury do przeczytania, filmów do obejrzenia, sugestie dietetyczne, badania krwi do wykonania, ćwiczenia i programy audio oraz nieograniczone rozmowy z lekarzami. Aplikacja zapewnia również edukację: użytkownicy otrzymują sugestie, jakie nawyki związane ze stylem życia i jakie suplementy powinni zmienić, aby wrócić na właściwe tory i odzyskać równowagę życiową, kontrolując objawy choroby.