Na zdjęciu od lewej: Rafał Niesłuchowski i Szymon Janicki, założyciele HCM Deck | fot. T. Gotfryd
HCM Deck finansuje się z działalności operacyjnej, jednak ze względu na dynamikę wzrostu, potencjał rynku oraz plany ekspansji zagranicznej, spółka zdecydowała się na pozyskanie dodatkowego kapitału.
– W procesie inwestycyjnym otrzymaliśmy kilka propozycji. Były to także oferty wykupu od inwestorów branżowych. Zdecydowaliśmy się na polski fundusz venture capital Innovation Nest, który wprowadził na globalne rynki m.in. Estimote, Growbots i UXPin – mówi Szymon Janicki.
Pieniądze pozyskane podczas tej rundy w całości zostaną przeznaczone na dynamiczny rozwój produktu, m.in. w obszarach Learning & Development AI oraz Big data, a także dalsze intensywne działania growth.
Z usług HCM Deck korzysta już blisko 100 tys. pracowników takich firm jak Lionbridge, Leroy Merlin, OBI, Bobby Burger i Grupa WP. Dzięki narzędziu mogą zarządzać procesami rozwojowymi pracowników w kluczowych obszarach: onboardingu, szkoleniach, wymianie i zarządzaniu wiedzą, ocenie pracowniczej, społeczności i komunikacji. Liczba klientów aplikacji rośnie z miesiąca na miesiąc, a firma notuje 100-procentowy wzrost rok do roku. Biorąc pod uwagę, że wiele organizacji dopiero rozpoczyna HR-ową transformację, perspektywy rozwoju są ogromne.
– W ciągu kilku ostatnich lat HR przekształcił się w multidyscyplinarną i innowacyjną dziedzinę. Na rynku brakowało platformy, która w innowacyjnych sposób wspierała ten obszar i stawiałaby na employee experience – opowiada Szymon Janicki.
Dodaje, że „żyjemy w rzeczywistości, w której o sukcesie gospodarek czy organizacji decyduje innowacyjność. Inwestycje w kapitał ludzki stają się priorytetem dla biznesu. Jako branża HR jesteśmy na dobrej drodze do realizacji tej strategii. Firmy przeznaczają znaczne środki na rekrutację, motywację i rozwój swoich pracowników. Ich utrzymanie i retencja stają się elementem kluczowych działań i inwestycji – mówi Rafał Niesłuchowski. „Na rynku pracy głośno już słychać pokolenie pracowników, dla których samorozwój w pracy jest niemal tak samo istotny jak wysokość wynagrodzenia”
Wciąż jednak ponad 70% organizacji jest niezadowolonych z wykorzystywanych narzędzi. Według raportu #Jutro przygotowanego przez HCM Deck pod patronatem HR Influencers, przestarzały Excel dalej dominuje w 40% firm. Nawet tych największych. – Jeżeli organizacje wykorzystują już nowoczesne narzędzia w marketingu oraz sprzedaży, a także w innych obszarach HR: przy rekrutacji, benefitach czy Employer Brandingu, wprowadzenie takiego rozwiązania to must-have. Dotychczas nie było tego typu platform, nawet na globalnym rynku. Chcemy przekładać doświadczenia pracowników z codziennego życia na procesy w firmie. Skoro wyrażamy dziś swoją aprobatę dając lajki i swipe’y, to dlaczego np. nie możemy zapisywać się na szkolenia jednym kliknięciem – mówi Janicki.
Jak ważny jest kompetentny, zaangażowany i zmotywowany zespół doskonale wie inwestor HCM Deck, Rafał Sonik, zwycięzca Rajdu Dakar i wielokrotny mistrz świata. Jego zdaniem, prowadzenie firmy powinno być planowane jak udział w Dakarze, najtrudniejszym rajdzie terenowym świata. Bez zgranego zespołu i strategii nie osiągniesz sukcesu. Ta prawda dotyczy zarówno sportu, jak i biznesu.