W ciągu następnych kilku lat popularna sieciówka chce zainwestować w Sellpy dodatkowe 5,5 mln euro. Takie posunięcie dałoby H&M 74% udziałów w spółce. Założone w 2014 r. Sellpy chce przeznaczyć pozyskane fundusze na podbicie niemieckiego rynku.
H&M dotuje Sellpy od kilku lat
Po raz pierwszy skandynawski gigant zainwestował w Sellpy w 2015 r. Od tego czasu sukcesywnie powiększa swoje udziały w startupie. H&M oświadczył, że wierzy w ideę stworzoną przez Sellpy, a dodatkowo sam dąży do wprowadzenia gospodarki zamkniętego obiegu w całej firmie.
Prezes startupu, Michael Arnör, uważa, że trend odkupywania używanych ubrań, oraz ich napraw i przeróbek, będzie się rozwijał. Ma nadzieję również, że współpraca z H&M jeszcze bardziej rozsławi koncepcję re-commerce.
Sieciówki stają się coraz bardziej eko
H&M nie jest jedyną firmą, która dba o ekologię.
Całkiem niedawno Zara, Zalando i Reserved zapowiedziały rezygnację z plastikowych toreb. Dodatkowo Zalando będzie ponownie wykorzystywać opakowania. W praktyce oznacza to, że nawet jeśli klient nie będzie chciał zwrócić zamówionego produktu, to i tak będzie zmuszony odesłać puste opakowanie. Wcześniej marka zaczęłą korzystać z recyklingowanego papieru.
Przypomnijmy, że od września we wszystkich sklepach brandów takich jak Reserved, Mohito, Cropp, House czy Sinsay nie spotkamy już foliowych opakowań. Zastąpiono je ich odpowiednikami, które pochodzą z recyklingu. Papierowe torby kosztują 70 gr.
Część środków ze sprzedaży toreb przeznaczone zostaną na odbudowę lasów kaszubskich, które zostały zniszczone podczas nawałnicy w 2017 r.