Home.pl na sprzedaż. Spółka może być warta 500 mln złotych

Dodane: 25.03.2015

Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Siedemnastoletnia polska spółka, home.pl, lider na rynku hostingu i rejestracji domen, jest na sprzedaż. Dotychczasowy właściciel pakietu większościowego udziałów, Value4Capital, chce wyjść z inwestycji, bo osiągnął zakładane cele. Spółka, po “osiągnięciu pełnoletności”, ma przejść w inne ręce.

Zdjęcie royalty free z Fotolia

W tym roku, 25 września, firma home.pl obchodzi swoje 18 urodziny. Jej historia1 rozpoczęła się w 1997 roku od spotkania trzech znajomych. Wtedy Stefan Jurczyk, Piotr Kapcio i Krystian Stypuła, stworzyli własną platformę serwerową, oprogramowanie do tworzenia e-sklepów i pośredniczyli w obsłudze domen internetowych. Szybko zdobyli zainteresowanie klientów i trzy lata później pozycję lidera na rynku domen w Polsce. W 2003 roku firma nawiązała współpracę z Google i NASK, a dzięki tej drugiej mogła rejestrować domeny, co dziś jest głównym produktem.

Sto tysięcy domen

Trzy lata później, szczecińska spółka trzech znajomych, osiągnęła pierwszy kamień milowy. Za pomocą home.pl założono wówczas sto tysięcy domen internetowych. Taka liczba klientów zmotywowała do dalszego rozwoju, ale też wymusiła pewne zmiany w firmie. Zwiększono zatrudnienie do 55 osób oraz skupiono się bardziej na telefonicznej i mejlowej obsłudze klienta, która działała całą dobę, siedem dni w tygodniu. Takie zaangażowanie docenili klienci, których do 2012 roku było aż 260 tysięcy. Dziś wynik ten urósł do liczby 350 tysięcy, przy ponad 1,2 miliona zarejestrowanych domen.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem