Hop.City prezentuje pierwszy model Bateriomatów

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Hop.City prezentuje pierwszy model Bateriomatów

Udostępnij:

W ramach Impactmobility rEVolution’19 w Katowicach firma Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.) zaprezentowała pierwszą wersję – alfa1 Bateriomatu. Jest to projekt innowacyjnych stacji ładowania baterii do większości lekkich pojazdów elektrycznych: skuterów, rowerów, hulajnóg itd. Urządzenie, będzie pełnić funkcję „skrzynek” do przechowywania wymiennych baterii, a jednocześnie punktu ładowania różnego rodzaju e-pojazdów zarówno prywatnych, jak i sharingowych. Bateriomaty to pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Pojazdy elektryczne to jeden z najbardziej gorących tematów w świecie motoryzacji, ale nie tylko. Na tegorocznej konferencji Impactmobility rEVolution’19 w Katowicach pojawiały się liczne debaty, co do sposobów ładowania takich pojazdów. Tak jak w przypadku samochodów elektrycznych rozwiązania rynkowe już są – stacje ładowania, które umieszczane są w wyznaczonych do tego punktach miasta czy strefach prywatnych, tak w przypadku UTO (urządzeń transportu osobistego) nie ma takich rozwiązań. Większość operatorów sharingowych – hulajnogi, rowery czy skutery elektryczne ładują pojazdy sami, a użytkownicy indywidualni robią to zazwyczaj w domach lub budynkach biurowych.

Prace nad Bateriomatem

Spółka JedenŚlad, znana w Polsce jako operator sharingowych skuterów elektrycznych, już w 2018 roku zaczęła pracę nad pierwszymi na rynku uniwersalnymi stacjami ładowania dedykowanym lekkim pojazdom elektrycznym. W ramach katowickiego wydarzenia, Spółka zaprezentowała pierwszą wersję Bateriomatu – alfa1. Sama nazwa także została zastrzeżona przez Spółkę, dzięki temu ma być on łatwiej identyfikowany dla potencjalnychużytkowników.

Sam projekt Bateriomaty jest realizowany w ramach działalności Hop.City, który krąży wokół wynajmu pojazdów elektrycznych.

Jak będzie działać Bateriomat?

Bateriomat będzie stacją o wyglądzie zbliżonym do Paczkomatów, a samo urządzenie będzie działało w 3 podstawowych trybach. Pierwszy: wymiana pakietu baterii, czyli użytkownik, który będzie chciał umieścić w nim rozładowaną baterię, za pomocą aplikacji będzie otwierał jedną z szafek, w której umieści rozładowaną baterię i wymieni ją na naładowaną. – Będziemy zapewniać więc swego rodzaju „stacją wymiany energii” dla małych pojazdów elektrycznych. Dzięki czemu, użytkownicy nie będą musieli tracić czasu na ich ładownie – komentuje Łukasz Banach współzałożyciel Hop.City.

Kolejny sposób to naładowanie pakietu baterii. – Umożliwimy włożenie swojego pakietu baterii i naładowanie go w Bateriomacie. Będziemy obsługiwać około 95% standardów dostępnych na polskim i europejskim rynku – dodaje Banach.

Trzecie sposób to naładowanie pojazdu, który nie ma wymiennego pakietu baterii – dzięki podłączeniu za pomocą kabla. Hop.City zapewnia, że całość będzie zarządzania przez ich system IT – w tym aplikacje do planowania tras, rezerwacje ładownia w Bateriomatach i informowanie o naładowaniu baterii czy pojazdu.

Elektryczne pojazdy częścią SmartCity

-Dzięki naszej współpracy z samorządami, operatorami oraz dzięki danym, które zbieramy, Bateriomaty będą stały w kluczowych miejscach miast. Chcemy, aby były elementem SmartCity, który pojawia się w centrach handlowych, osiedlach, tradycyjnych stacjach paliw, a nawet na przystankach. Mamy świadomość, że Bateriomat musi być dostępny tam, gdzie jest najwięcej użytkowników pojazdów elektrycznych. Cieszy nas fakt, że mogliśmy zaprezentować nasze stacje już po niecałym roku od otrzymania grantów finansujących projekt (Mazowia i NCBiR na łączną wartość projektów ponad 8 mln zł). W kolejnych miesiącach będziemy prezentować też w jaki sposób Bateriomat, może być wykorzystywany przez firmy kurierskie czy gastronomiczne. – komentuje Patrycja Ogrodnik Brand Manager Hop.City.

Hop.City z projektem Bateriomatów ma do zagospodarowania wiele obszarów, które na dzień dzisiejszy jeszcze nie korzystają z elektrycznych pojazdów, ale w niedługim czasie mogą zacząć. Pierwsze stacje ładowania zostaną prawdopodobnie postawione na koniec 2019 roku. Pilotażowo usługa ładowania będzie dostępna w dużych miastach, m.in. Wrocław, Trójmiasto i Warszawa, a możliwość ładowania będzie przezcałą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Na początek Bateriomaty będą obsługiwały wybrane typy baterii i będą głównie przeznaczone dla floty Hop.City oraz jej partnerów. W I kwartale 2020 r. firma zamierza otworzyć już sieć dla wszystkich – operatorów skuterów, rowerów i hulajnóg oraz użytkowników indywidualnych.

Informacja o firmie

Hop.City (JedenŚlad Sp. z o.o.) oferuje kompleksowe rozwiązania dla użytkowników, podmiotów biznesowych oraz samorządów zainteresowanych usługami sharingowymi. Całość spina autorski system i aplikacja do bezkluczykowego wynajmu pojazdów elektrycznych (skutery) na minuty. Polska spółka została założona w 2017 roku przez trójkę znajomych: Karolinę Sikorską, Łukasza Banacha oraz Marcina Brzeskiego. W maju tego roku Hop.City został jednym z laureatów projektu akceleracyjnego Warsaw BOOSTER.