Hotailors to pionierskie na skalę światową rozwiązanie, pozwalające na obsługę podróży służbowych pracowników nieetatowych. Dzięki niemu firmy mają lepszą kontrolę nad wydatkami, mogą skutecznie zaplanować i zoptymalizować budżet na projekty z udziałem pracowników na kontraktach. To pozwala znacznie skrócić czas potrzebny na organizację i zarządzanie takimi podróżami.
– Współpraca z PARP w programie Go to Brand była dla nas ogromnym sukcesem – wyjaśnia Filip Błoch. – Dzięki funduszom europejskim pojawiliśmy się na najważniejszych konferencjach i eventach z branży business travel.
Wsparcie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i program Go to Brand, umożliwiło Hotailors obecność na:
- TechCrunch Disrupt w San Francisco
- ProcureCon EU w Barcelonie
- World Travel Market w Londynie
- SLUSH w Helsinkach
- Asia Pacific Procurement Congress w Singapurze
- Business Travel Show w Londynie
Po tych targach Hotailors znacznie przyspieszyli proces ekspansji i budowania marki na rynkach zagranicznych. – Obecnie podczas kryzysu, takie działania byłyby praktycznie niemożliwe. Większość firm szuka teraz sposobu na oszczędzanie i minimalizowanie kosztów. Nam udało się, dzięki współpracy z PARP, zacząć działać na rynku zagranicznym jeszcze przed pandemią koronawirusa – zaznacza Filip Błoch.
Najważniejszym rynkiem dla Hotailors są Stany Zjednoczone, gdzie w największych firmach ponad 40 proc. pracowników to osoby, które nie są zatrudnione na etacie. Drugim takim ważnym celem, jest rynek azjatycki, do którego bramą jest Singapur, gdzie Hotailors wykonują program pilotażowy dla Olam – giganta branży handlowej.
Hotailors zostali też zauważeni przez SAP – informatycznego giganta, który jest dostawcą oprogramowania biznesowego ERP służącego do wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem. Jako pierwsza firma z Polski zostali zaproszeni do udziału w programie rozwojowym SAP.iO Foundry San Francisco, czyli sieci, która pomaga obiecującym start-upom integrować się z rozwiązaniami SAP, współpracować z klientami SAP i stać się częścią ekosystemu partnerów dostarczających rozwiązania dla firm, w tym międzynarodowych koncernów.
Jest to ogromna szansa dla polskiego start-upu na błyskawiczną ekspansję na rynki zagraniczne, w tym USA. – Na początku podchodziliśmy ostrożnie do wejścia na rynek Stanów Zjednoczonych, uważaliśmy, że jest na to jeszcze za wcześnie – mówi Filip Błoch. – Fundusze z PARP przekonały nas do tego i jak teraz się okazuje, był to zdecydowanie dobry ruch – dodaje. – Współpraca przebiegała niezwykle sprawnie dzięki profesjonalnej opiece Arkadiusza Dewódzkiego, dyrektora Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP. Mam nadzieję, że będziemy brali udział w kolejnych edycjach programu – podkreśla Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny i współzałożyciel Hotailors.