Łącznie w zakończonej rundzie spółka Travel Manager (właściciel marki Hotailors) pozyskała od inwestorów 12,6 mln zł. Polski startup jest światowym pionierem obsługi podróży służbowych pracowników zewnętrznych, m.in. dla takich gigantów jak Google i Vodafone.
Ogromny rynek do podbicia
– Rynek podróży służbowych jest wart prawie 1,5 bln dolarów rocznie. A dzięki naszemu rozwiązaniu jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla największych światowych firm – mówi Filip Błoch. – Pieniądze pozyskane od inwestorów pozwolą nam na szybką ekspansję – dodaje.
Wśród inwestorów Hotailors są m.in.:
- DialCom24 – firma, która stworzyła serwis Przelewy24,
- Mariusz Kozłowski – inwestor i przewodniczący Rady Nadzorczej Mindspace Poland SA, operatora nowoczesnych przestrzeni coworkingowych,
- Dawid Sukacz – partner zarządzający w funduszu private equity 21 Concordia,
- Alfabeat – fundusze venture capital inwestujący w projekty technologiczne na wczesnym etapie rozwoju, które mają potencjał stania się globalnym liderem w swojej kategorii,
- Adam Kwaśniewski – pierwszy pracownik Google w Polsce oraz były dyrektor tej firmy w Dubaju.
– Jestem przekonany, że już niedługo Hotailors będzie pierwszym „prawdziwym” polskim jednorożcem z obszaru software – mówi Dawid Sukacz, podsumowując zamknięcie rundy inwestycyjnej.
Sukces w czasie kryzysu
Hotailors działa w branży, która przeżywa kryzys wywołany pandemią COVID-19. Polskiej firmie udało się jednak w tym czasie osiągnąć sukces w programie rozwojowym firmy SAP – jednej z największych firm informatycznych na świecie (jej aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwami używa ponad 425 tys. dużych firm na całym świecie. 77 proc. wszystkich światowych transakcji odbywa się poprzez przedsiębiorstwa działające w środowisku SAP) oraz zamknąć z doskonały wynikiem rundę finansowania.
– Po pierwsze zaczęliśmy przygotowania już pod koniec stycznia. Dzięki rozmowom z inwestorami i naszymi partnerami byliśmy dobrze przygotowani do kryzysu. Po drugie dzięki wytężonej pracy zostaliśmy zaproszeni do programu SAP iO.Foundry – tłumaczy Filip Błoch.
– W czasie kryzysu zacieśniliśmy też współpracę z Amadeusem, światowym liderem technologii w branży hoteli i podróży – wspólnie tworzymy rozwiązania, które pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych, co będzie bardzo ważne obecnie, gdy pracownicy znów zaczynają podróżować – dodaje Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel Hotailors.
– Efektem epidemii będzie m.in. to, że firmy jeszcze częściej będą zatrudniały specjalistów jako pracowników zewnętrznych. Do obsługi ich podróży służbowych będą potrzebowały takiego narzędzia jak Hotailors – podkreśla Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny i współzałożyciel Hotailors.