– Udało nam się przetrwać najtrudniejszy dla branży okres pandemii. Był to czas wielkich zwolnień i restrukturyzacji wśród agentów wyspecjalizowanych w biznes travel. My wykorzystaliśmy ten czas na rozbudowę zespołu handlowego, rozwój naszej technologii i działu IT oraz wzmocnienie rozpoznawalności. Obecnie widzimy ożywienie na rynku i powrót międzynarodowych korporacji do podróży służbowych. Pozyskana przez nas runda inwestycyjna pozwoli nam na umocnienie naszej pozycji na rynkach międzynarodowych, na których już jesteśmy obecni oraz wejście na nowe, w tym, chociażby kraje afrykańskie. Warto podkreślić, że obecnie przechodzimy proces rebrandingu naszej marki na WorkTrips.com i część pozyskanych środków zostanie przeznaczone na działania marketingowe. – mówi Filip Błoch, prezes i współzałożyciel Hotailors.
Travel Manager ułatwia firmom organizowanie podróży służbowych, specjalizuje się w obsłudze wyjazdów pracowników zewnętrznych (czyli pracujących na kontraktach). Aplikacja Hotailors pozwala na szybką rezerwację biletów lotniczych i hoteli oraz organizację wyjazdów służbowych w ramach przysługujących pracownikom limitów, natomiast firma otrzymuje jedną zbiorczą fakturę. Poznańska firma umożliwia klientom dostęp do kompletnej wiedzy na temat kosztów podróży służbowych i realne zarządzanie nimi. Daje również kontrolę wydatków w czasie rzeczywistym. Rozwiązanie spółki dostosowane jest to potrzeb międzynarodowych klientów, którzy na co dzień korzystają z aplikacji polskiej spółki.
– Przełomem w naszej historii była przede wszystkim integracja ze światowym gigantem technologicznym SAP. Obecnie nasze rozwiązanie jest opublikowane w SAP ConcurApp Center i zapewnia bezproblemową integrację umożliwiającą synchronizację danych podróżnych i przekazywanie kosztów pracownika nie etatowego do systemu SAP Concur. Dzięki temu spełnia wszelkie standardy integracji z międzynarodowymi firmami, które korzystają z naszego rozwiązania, w tym Google, Vodafone, Microsoft. Nie zwalniamy tempa, czego dowodem jest również oferowanie nowych produktów, w tym chociażby możliwość zakupu ubezpieczenia podróży oraz ubezpieczenie kosztów rezygnacji naszego partneraAxa Partners. – dodaje prezes.
Celem założycieli Hotailors jest uzyskanie pozycji kluczowego gracza na rodzimym rynku i jednego z czołowych na globalnym rynku podróży służbowych. W dniach 9-12 maja br. spółka weźmie udział w największej konferencji branży travel w krajach arabskich – Arabian Travel Market 2022 w Dubaju. W trakcie targów startup powalczy o nagrodę w wysokości 500 000 USD w konkursie ATM-Draper-Aladdin Startup Competition.
—————————-
O Hotailors:
Hotailors to kompleksowe narzędzie do samodzielnej rezerwacji podróży służbowych. To rozwiązanie SaaS oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga rezerwować, organizować, nadzorować i rozliczać wyjazdy pracownicze.
Polska firma oferuje loty od ponad 900 linii lotniczych, 2,2 miliona hoteli na całym świecie, całodobową obsługę klienta, elastyczne fakturowanie i wiele więcej. Hotailors powstało w 2016 r. – choć pierwsze pomysły na firmę działającą w branży podróży służbowych kształtowały się już w 2012 r. Pierwsze poważne kroki spółka stawiała podczas słoweńskiego, trzymiesięcznego programu akceleracyjnego – ABC, które było też pierwszym inwestorem marki.
W 2017 r. Hotailors wygrało konkurs InCredibles organizowany przez Sebastiana Kulczyka, największego polskiego inwestora startupowego. Zespół został przyjęty do programu Google for Startups w Google Campus Warsaw.
W czasie tej współpracy okazało się, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na rozwiązanie ułatwiające jasne
i przejrzyste zarządzanie podróżami służbowymi pracowników nieetatowych. Hotailors skupiło się na tym elemencie branży, co umożliwiło błyskawiczny rozwój, zdobycie nowych klientów i rozbudowanie zespołu do ponad 30 osób.
W 2019 r. Hotailors wygrało konkurs ArchSummit w Luksemburgu i zdobyło ogólnoświatowe zamówienie od Vodafone. Kolejny rok zakończył się dodatkowo wyróżnieniem „Hot Startups for 2020” od PhocusWright.
Natomiast na początku 2020 r. Hotailors dołączyło do SAP.iOFoundry San Francisco. Obecnie rozwiązanie firmy jest opublikowane w SAP ConcurApp Center i zapewnia bezproblemową integrację umożliwiającą synchronizację danych podróżnych i przekazywanie kosztów pracownika nie etatowego do systemu SAP Concur. Dziś firma ma klientów globalnych (Google, Vodafone, Microsoft) jak i lokalnych (Legia, Boryszew, ECHO Investment), zatrudnia blisko 60 osób i posiada biura przedstawicieli w Warszawie, Poznaniu, Luksemburgu, Londynie, Nowym Yorku i Dubaju.