Rebranding Hotailors
Z początkiem 2023 r. Hotailors zmieniło nazwę na WorkTrips.com. Rebranding wynikał z rozwoju spółki, które stało się narzędziem do planowania i zarządzania podróżami służbowymi, a nie tylko noclegami w hotelach. Spółka w ostatniej rundzie inwestycyjnej pozyskała 23 mln euro na przeprowadzenie rebrandingu oraz ekspansję zagraniczną.
– Zmiany, które zaszły w systemie, możliwości, jakie daje narzędzie oraz rynek, jaki jesteśmy w stanie obsługiwać już dawno wykraczały poza usługi hotelowe. Tym samym gra słowna Hotailors (hotel + tailors) przestała oddawać ducha i ideę naszej firmy. Nowa nazwa lepiej definiuje szerokie spektrum usług oraz ich jakość, a jednocześnie pozwala nam na lepszą prezencję na rynkach zagranicznych – mówi Filip Błoch, cofounder i prezes WorkTrips.com.
Mierzenie śladu węglowego podróży służbowych
Polityka podróży pozwala jasno określić warunki podróży służbowej pracowników. Kiedy pracownik wybierze hotel oraz transport określony i dozwolony w polityce, wyjazd zostanie zaakceptowany automatycznie.
– To rozwiązanie można wykorzystać również w przypadku zrównoważonego rozwoju. Możemy określić w polityce, że w przypadku krótszych wyjazdów, pracownik musi wybrać transport kolejowy zamiast lotniczego. To pozwoli zminimalizować zużycie CO2 podczas jego wyjazdu – dodaje Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny i współzałożyciel WorkTrips.com.
Co więcej, w narzędziu wprowadzono kalkulator śladu węglowego, który pokazuje zużycie dwutlenku węgla podczas danej podróży. Innymi udogodnieniami są m.in. ubezpieczenie podróży służbowej (razem z AXA Partners) oraz integracja z serwisem Booking.com, która daje możliwość rezerwacji noclegów w mniej popularnych miastach.
Trwają również prace nad wdrożeniem do narzędzia zamawiania przejazdów poprzez aplikację Uber. To rozwiązanie ma być dostępne w I kwartale 2023 r.