Być może mało kto wie, ale firma Kingston, która jest raczej kojarzona z produkowaniem pamięci operacyjnej, była aktywna również w branży gamingowej. Od 2002 roku Kingson był właścicielem marki HyperX, która zajmowała się sprzedażą akcesoriów – do jednych z najbardziej znanych ich produktów należały myszki gamingowe oraz linia zestawów słuchawkowych Cloud, które jest obecnie jedną z najlepiej sprzedających się ze swojej kategorii. Co ciekawe, marka wspiera profesjonalnych graczy jako sponsor ponad 20 drużyn gamingowych z całego świata i sponsor główny imprez Intel Extreme Masters i Dreamhack.
Jednak po prawie 20 latach działalności, Kingston postanowił sprzedać HyperX i tym samym wycofać się z rynku produktów dla graczy i wyłącznie skoncentrować na produktach z zakresu pamięci RAM, flash i SSD.
Co się zatem stanie z już dość rozpoznawalną marką HyperX? Jej nowym właścicielem będzie firma HP, która postanowiła wykorzystać okazję i wzmocnić swoją pozycję na tym jakże rosnącym w siłę polu.
„Widzimy spore możliwości na olbrzymim i wciąż rosnącym rynku urządzeń peryferyjnych, a HyperX w naszym portfolio przynosi nowe źródła innowacji i wzrostu” – skomentował Enrique Lores, dyrektor generalny HP. John Tu, czyli CEO Kingstona. – Obie nasze firmy kwitną, ponieważ […] wyznajemy te same wartości. […] Zrozumieliśmy, że ta zmiana przynosi świetlaną przyszłość dla HyperX”.
Według informacji pojawiających się w sieci, HP zapłaciło za HyperX 425 mln dolarów. Nie wiadomo jednak, czy HP postanowi utrzymać dotychczasową nazwę dla akcesoriów gamingowych, czy też będzie chciał „podpiąć” je pod serię Omen – rodzinę urządzeń dla graczy, które od dawna funkcjonują na rynku pod szyldem HP.
Niemniej posiadacze sprzętów firmy HyperX mogą być spokojni o to, że otrzymają dalsze wsparcie techniczne – HP nie zamierza rezygnować z aplikacji Ngenuity, która była powiązana z urządzeniami dotychczasowej marki Kingstona.