HP podbija branżę gamingową i przejmuje markę HyperX

Dodane: 25.02.2021

Agata Ruszkowska

Udostępnij:

Marka należąca do Kingstona przez prawie 20 lat produkowała akcesoria dla graczy. Teraz HyperX przejdzie w ręce giganta, jakim jest HP.
Być może mało kto wie, ale firma Kingston, która jest raczej kojarzona z produkowaniem pamięci operacyjnej, była aktywna również w branży gamingowej. Od 2002 roku Kingson był właścicielem marki HyperX, która zajmowała się sprzedażą  akcesoriów – do jednych z najbardziej znanych ich produktów należały myszki gamingowe oraz linia zestawów słuchawkowych Cloud, które jest obecnie jedną z najlepiej sprzedających się ze swojej kategorii.  Co ciekawe, marka wspiera profesjonalnych graczy jako sponsor ponad 20 drużyn gamingowych z całego świata i sponsor główny imprez Intel Extreme Masters i Dreamhack.

Jednak po prawie 20 latach działalności, Kingston postanowił sprzedać HyperX i tym samym wycofać się z rynku produktów dla graczy i wyłącznie skoncentrować na produktach z zakresu pamięci RAM, flash i SSD.

Co się zatem stanie z już dość rozpoznawalną marką HyperX? Jej nowym właścicielem będzie firma HP, która postanowiła wykorzystać okazję i wzmocnić swoją pozycję na tym jakże rosnącym w siłę polu.

„Widzimy spore możliwości na olbrzymim i wciąż rosnącym rynku urządzeń peryferyjnych, a HyperX w naszym portfolio przynosi nowe źródła innowacji i wzrostu” – skomentował Enrique Lores, dyrektor generalny HP. John Tu, czyli CEO Kingstona. – Obie nasze firmy kwitną, ponieważ […] wyznajemy te same wartości. […] Zrozumieliśmy, że ta zmiana przynosi świetlaną przyszłość dla HyperX”. 

Według informacji pojawiających się w sieci, HP zapłaciło za HyperX 425 mln dolarów. Nie wiadomo jednak, czy HP postanowi utrzymać dotychczasową nazwę dla akcesoriów gamingowych, czy też będzie chciał „podpiąć” je pod serię Omen – rodzinę urządzeń dla graczy, które od dawna funkcjonują na rynku pod szyldem HP.

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem