– Dzięki synergii HRlink i Goldenline chcemy nie tylko pomagać kandydatom w znalezieniu pracy i rozwijać ich kompetencje zawodowe, ale także jeszcze lepiej wspierać polskich przedsiębiorców w rozwoju ich organizacji – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes zarządu obu spółek. – Zakończyliśmy już proces integracji Goldenline z HRlink. Cieszy nas bardzo, że nasi użytkownicy oraz klienci zauważyli i doceniają już pierwsze wprowadzone zmiany w organizacji, a przed nami kolejne działania, nad którymi pracują dedykowane zespoły.
Według danych z Mediapanelu w styczniu 2021 r. liczba użytkowników korzystających z Goldenline była o 15 punktów procentowych wyższa niż w momencie rozpoczęcia integracji spółki z HRlink w październiku 2020 r. O 1/4 wzrósł liczba odwiedzanych podstron oraz wizyt w serwisie. Zgodnie z informacjami HRlink, na podstawie Google Analytics, portal kariery Goldenline w lutym odwiedziło 2 700 000 użytkowników. Do 28 lutego 2021 r. na Goldenline zarejestrowanych było 2 916 561 osób, z czego 55% stanowiły użytkowniczki. Tylko w lutym br. na Goldenline przybyło niemal 7 000 nowych kont.
Oprócz profili użytkowników Goldenline zawiera także ponad 80 000 profili pracodawców. Ponad 30 000 rekruterów korzystających z usług B2B Goldenline znajduje w portalu m.in. pracowników z takich branż, jak finanse, sprzedaż i administracja. – To, co wyróżnia Goldenline, to z całą pewnością obecność pracowników nie tylko z dużych aglomeracji, ale przede wszystkim mieszkańców miejscowości powiatowych i gminnych z całej Polski. Goldenline to unikalna baza kandydatów z bardzo małym pokryciem ruchu z innymi serwisami z ofertami pracy i rozwoju kompetencji – wyjaśnia Anna Kozłowska, COO HRlink i Goldenline.
Synergia HRlink i Goldenline
Połączenie potencjałów Goldenline i HRlink przyniosło wiele zmian wspierających poszukiwanie pracy i rozwój kariery kandydatów oraz skuteczne wsparcie polskich przedsiębiorców szukających wzmocnienia swoich zespołów.
Logujący się na Goldenline mogą już zobaczyć swój nowy, odświeżony profil użytkownika. Kreator CV, działający w poprawionej wersji, potrafi jeszcze szybciej na podstawie profilu stworzyć CV dostosowane pod konkretne ogłoszenie. Prężnie działa także centrum kariery Goldenline. Można w nim znaleźć wiele przydatnych materiałów dotyczących szukania pracy i rozwoju ścieżki zawodowej. W planach jest także udostępnienie unikatowych treści, które będą wspierać wzmocnienie kompetencji także w konkretnych branżach i segmentach.
Zmiany wprowadzone w Goldenline objęły także projekty biznesowe. Odmieniona jest m.in. wyszukiwarka kandydatów, dzięki której można przeszukiwać profile niemal 3 000 000 Polaków – Kończymy już proces testów integracji naszej platformy ATS do rekrutacji, czyli HRlink z serwisem Goldenline. Dzięki stworzeniu tzw. „talent pool” rekruter będzie mógł kilkoma kliknięciami uruchomić mechanizm automatycznie szukający i proponujący kandydatów dopasowanych do jego wymagań – mówi Krzysztof Giers, CTO HRlink i Goldenline. – Po zapoznaniu się z CV bez danych osobowych i kontaktowych kandydata będzie można skontaktować się z interesującymi użytkownikami Goldenline, a także zaprosić ich do prowadzonej rekrutacji. Po akceptacji takiego zaproszenia przygotowane przez HRlink i Goldenline rozwiązanie „talent pool” w kilka sekund przypisze kandydata z portalu do prowadzonej rekrutacji, przy zachowaniu wszystkich standardów i zgodności z RODO.
Goldenline: od poszukiwania pracy po rozwój zawodowy
– Goldenline to zupełnie inny portal kariery i oferta niż funkcjonujące na polskim rynku – mówi Arkadiusz Kuchto, prezes HRlink i Goldenline – Chcemy stworzyć unikatową platformę HR Tech, która zapewni kompleksowe podejście do tematu employee experience – od poszukiwania pracownika przez jego rekrutację i onboarding, a nawet po offboarding i wsparcie procesu outplacementu pracowników. Z drugiej strony, planujemy dać też użytkownikom Goldenline autentyczną możliwość znalezienia odpowiedniego pracodawcy oraz rozwoju kompetencji zawodowych, także dzięki zawieraniu przez nas ciekawych partnerstw biznesowych. Co ważne, prawie 70% badanych użytkowników Goldenline zapowiedziało, że za takie wartościowe treści z obszaru rozwoju kariery jest w stanie zapłacić.
Spośród Polek i Polaków pytanych przez Goldenline (n=1326) niemal 70% oczekuje od tego portalu realnego wsparcia w szukaniu pracy oraz prostszego interfejsu, zaś 56% chciałoby otrzymać także pomoc w rozwoju zawodowym. Z badania wynika także, że Polacy postrzegają obecność na Goldenline przede wszystkim jako sposób dobrego zaprezentowania się potencjalnemu pracodawcy (47%), możliwość skorzystania z ogłoszeń o pracę (45%) i otrzymania ciekawych propozycji zatrudnienia (42%). Portal to dla nich także miejsce kontaktu z rekruterami (37%) i pracowy portal społecznościowy (33%).