Hulajnogi TIER wjeżdżają do Warszawy, a w Krakowie firma podsumowuje wyniki po 100 dniach funkcjonowania

Dodane: 11.08.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

4 sierpnia na ulice Warszawy wyjechały e‑hulajnogi TIER. Wraz z rozpoczęciem działalności w stolicy TIER świętuje też pierwszą okrągłą rocznicę pojawienia się na polskim rynku oraz rekordową liczbę pół miliona przejazdów, wykonanych przez użytkowników w ciągu pierwszych 100 dni obecności marki w Polsce.

E‑hulajnogi TIER na ulicach Warszawy

4 sierpnia na ulice Warszawy wyjechały e‑hulajnogi TIER. Już na starcie neutralnych klimatycznie pojazdów będzie wystarczająco dużo, by znaleźć jedną w okolicy, a docelowo, wraz ze wzrostem zainteresowania, ich liczba może osiągnąć nawet kilka tysięcy. Warszawa jest ważnym krokiem
na drodze dynamicznego rozwoju operatora – będzie już dziesiątym miastem w Polsce i 128 na świecie, w którym działa TIER.

Ramię w ramię z Miastem

Dzięki szczegółowej analizie, eliminacji oraz kompensacji emisji na każdym etapie działalności firmy, TIER jest w 100% neutralny klimatycznie już od stycznia 2020 roku. Z kolei Warszawa to jedyne miasto w Polsce, które złożyło oficjalną deklarację osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Dzięki temu e‑hulajnogi TIER stanowić będą ważny element ekologicznej i przyjaznej mieszkańcom przestrzeni miejskiej, a także będą realną alternatywą dla transportu spalinowego.

Mocny start w Krakowie

Niemal równe 100 dni upłynęło od premiery w pełni neutralnych klimatycznie e‑hulajnóg TIER w Krakowie. Dokładnie 30 kwietnia na ulicach stolicy Małopolski pojawiło się około 700 e‑hulajnóg z wymiennymi bateriami, a wraz ze wzrostem zainteresowania mieszkańców tą formą transportu, flota TIER została powiększona i obecnie liczy już prawie 2 000 pojazdów. W ciągu zaledwie 3 miesięcy operator zdążył wpisać się w codzienne życie krakowian, oferując im w pełni ekologiczną i bezemisyjną alternatywę dla samochodu, a jednocześnie uzupełnienie transportu miejskiego.

Duże zainteresowanie e-hulajnogami TIER w Krakowie jest widoczne w liczbach podsumowujących minione 100 dni. W tym okresie przeciętny użytkownik aplikacji TIER przejechał się pojazdem marki średnio 6 razy, a dzienny rekord wypożyczeń wyniósł 6 tysięcy przejazdów. Ważnym momentem na drodze rozwoju usługi w mieście było uruchomienie w aplikacji innowacyjnej funkcjonalności wynagradzającej użytkowników darmowymi minutami na przejazdy za parkowanie w strefach wyznaczonych w porozumieniu z miastem.

Współpraca z sekcją blind footballu Wisły Kraków

By jeszcze szerzej edukować użytkowników w zakresie bezpiecznego poruszania się po mieście, operator wziął również udział w warsztatach Blind Footballu organizowanych we współpracy z sekcją blind footballu Wisły Kraków. Celem TIER jest promowanie odpowiedzialnej postawy wśród mieszkańców Krakowa, a w efekcie sprawienie, by e-hulajnogi nie stanowiły dla nikogo przeszkody na drodze – stąd współpraca przy tak wyjątkowym wydarzeniu sportowym.

źródło: informacja prasowa TIER

Kierunek: ekologia

„Gratulujemy TIER jubileuszu okrągłych 100 dni obecności w naszym mieście. Z tej okazji życzymy zarówno firmie, jak i miastu, by coraz więcej operatorów mikromobilności decydowało się na pełną neutralność klimatyczną i podążało zielonymi szlakami wyznaczanymi przez TIER. Cieszy nas również inicjatywa TIER podpisania porozumienia o warunkach współpracy i wprowadzenia w Krakowie przełomowego systemu wynagradzającego użytkowników za parkowanie w odpowiednich strefach. To m.in. dzięki takim inicjatywom Kraków może dynamicznie się zmieniać i trafnie odpowiadać na potrzeby mieszkańców.” – dodaje Łukasz Franek, Dyrektor Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie, podsumowując współpracę operatora z Miastem.

Kraków od lat angażuje się w przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i walkę z zanieczyszczeniem powietrza, nic więc dziwnego, że krakowianie z chęcią przywitali w mieście w pełni neutralny środek transportu. Wartości ekologiczne są kluczowe również dla TIER, który od stycznia 2020 r. jest pierwszą neutralną klimatycznie firmą z obszaru mikromobilności. By jak najlepiej realizować misję zmiany mobilności na dobre i współpracować z miastem nad upowszechnianiem zielonego transportu, TIER, jako pierwszy operator na rynku, podpisał z władzami miasta porozumienie o warunkach współpracy jeszcze przed rozpoczęciem działalności w Krakowie.

TIER chce zmieniać mobilność na dobre w kolejnych miastach

Na rok 2021 firma TIER wyznaczyła sobie za cel dalsze umacnianie pozycji lidera na rynku europejskim oraz ekspansję w kolejnych miastach i krajach Europy. Wprowadzając e-rowery w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Szwajcarii, TIER uzupełnia swoją stale rosnącą ofertę zróżnicowanych rozwiązań mobilnych. Tym samym TIER jest jednym z pierwszych dostawców mikromobilności, który oferuje użytkownikom trzy różne rodzaje pojazdów w jednej aplikacji.

W Polsce TIER działa obecnie w 11 miastach – od Trójmiasta po Warszawę. W ramach kompleksowej obsługi mobilności miejskiej i ułatwienia dostępu do zeroemisyjnych środków transportu, TIER lokalnie współpracuje z FREE NOW i Moovit. Dzięki temu, że pojazdy TIER są widoczne w aplikacjach partnerów, użytkownicy mogą łatwiej skorzystać z wygodnej, zielonej alternatywy dla samochodu i transportu zbiorowego.

Ułatwienie dostępu do neutralnej klimatycznie mobilności poprzez współprace

W ramach globalnego partnerstwa e-hulajnogi marki TIER można wypożyczyć i opłacić przez aplikację FREE NOW w Trójmieście, Warszawie i Krakowie. Na rynku polskim to pierwsza tego typu integracja niezależnych względem siebie platform mobilnościowych. W takim partnerskim modelu użytkownicy FREE NOW zyskują szerszy dostęp do innych niż taxi opcji transportu w mieście w ramach platformy MaaS, a użytkownicy e-hulajnóg TIER dodatkowy kanał, przez który mogą z nich korzystać. Ponadto, e‑hulajnogi berlińskiego startupu są też dostępne w usłudze Moovit, dzięki czemu użytkownicy mogą łatwiej skorzystać z wygodnej, zielonej alternatywy dla samochodu i transportu zbiorowego z poziomu jednej aplikacji.

 

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem