Huuuge kupił polską grę „Traffic Puzzle” za 38,9 mln dolarów

huuuge kupil polska gre traffic puzzle za 389 mln dolarow
Udostępnij:
Spółka gamingowa Huuuge kupiła za 38,9 mln dolarów od wrocławskiego studia Picadilla Games grę „Traffic Puzzle”. Przejęcie pozwoli Huuuge wzmocnić pozycję w kategorii gier casual.

Huuuge planuje przyspieszyć rozwój zakupionej gry dzięki swojej wiedzy z zakresu gier free-to-play oraz technologii. W komunikacie na stronie Huuuge, Anton Gauffin, założyciel i dyrektor generalny spółki, oznajmił, że „Traffic Puzzle” szybko staną się ich trzecią najważniejszą grą.

Liczba dziennych aktywnych użytkowników (DAU) „Traffic Puzzle” podwoiła się w 2020 r. w porównaniu z 2019 rokiem. Natomiast średnie dzienne przychody zwiększyły się z ok. 12,9 tys. dolarów we wrześniu 2020 r. do 100 tys. dolarów obecnie. Gauffin wyraził przekonanie, że to dopiero początek wzrostów popularności gry.

Czym są „Traffic Puzzle”?

„Traffic Puzzle” miały swoją premierę w czerwcu 2019 r. Zadaniem gracza jest odblokować drogę, dopasowując do siebie trzy samochody w tym samym kolorze. W poszczególnych poziomach grający stara się zapewnić sprawny ruch, a policji, wozom strażackim i karetkom pomaga dotrzeć do celu.

„Traffic Puzzle” opiera się na modelu free-to-play. Zarabianie na grze odbywa się głównie poprzez mikropłatności. Gra jest dostępna na platformach Apple App Store, Google Play i Amazon Appstore.

Huuuge na giełdzie w Warszawie

Huuuge Games zadebiutował na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie piątek, 19 lutego 2021 r. W tym dniu początkowo kurs zwyżkował nawet o 10%, ale ostatecznie pierwszy dzień notowań zakończył się 1% pod kreską. Oferta akcji Huuuge cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów.

– Dzięki środkom pozyskanym z GPW będziemy mogli przyspieszyć realizację naszej strategii „Buduj & Kupuj” (ang. Build & Buy). 90-95% środków z pozyskanych z nowej emisji chcemy przeznaczyć na przejęcia i inwestycje w inne firmy lub aktywa firm, które uzupełnią naszą ofertę lub kompetencje, co przyspieszy nasze działania w tym obszarze. (...) Wierzę, że najlepsze dopiero przed Huuuge i cieszę się, że nasi nowi akcjonariusze będą mogli uczestniczyć wraz z nami w kolejnych, ekscytujących rozdziałach naszej historii – powiedział wówczas Anton Gauffin.

Natomiast wczorajszy dzień (wtorek 27 kwietnia) Huuuge zakończył na GPW dość podobnie – 0,72% na minusie.

Kategoria puzzle w ramach segmentu gier casual dynamicznie rośnie

Gry casual charakteryzują się prostymi zasadami i krótszymi rozgrywkami; są jednym z najczęściej pobieranych rodzajów gier mobilnych. Gry puzzle odpowiadają za 56% przychodów tego segmentu casual w 2020 roku. Huuuge podaje, że poza grami typu social casino jest to również kategoria najistotniejsza dla portfela produktowego spółki.

Według Eilers & Krejcik całkowita wartość kategorii puzzle wyniosła 10,6 mld dolarów w 2020 r. a jej historyczny CAGR za ostatnie 5 lat wyniósł 14,6%. Według prognoz długoterminowych Eilers & Krejcik wartość kategorii gier puzzle może sięgnąć 14,2 mld dolarów w 2025 r.

Huuuge Games – deweloper gier

Huuuge zatrudnia 600 osób z 12 miast z całego świata. Firma zajmuje się kompleksową produkcją gier, łącznie z wprowadzeniem ich na rynek i promowaniem. Jak ustalił serwis strefainwestorow.pl w 2019 roku spółka osiągnęła przychody na poziomie 260 milionów dolarów.