Hyper Poland zmienia się w Nevomo

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Hyper Poland zmienia się w Nevomo

Udostępnij:

Firma Hyper Poland zdecydowała się na zmianę brandu oraz towarzyszącej mu identyfikacji wizualnej. Spółka dąży do rewolucji transportu kolejowego, stawiając na rozwój systemu magrail – technologii umożliwiającej podróż z prędkością do 550 km/h.

Nevomo zajmuje się opracowaniem technologii, która za pomocą istniejących korytarzy oraz przepisów kolejowych umożliwi wdrożenie transportu inspirowanego technologią hyperloop. W porównaniu do kolei konwencjonalnej, pojazdy korzystające z systemu magrail będą mogły poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej z prędkością do 550 km/h. Wprowadzone zmiany wizerunkowe wiążą się z intensywnym rozwojem firmy oraz chęcią ugruntowania jej pozycji zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych.

– Powstanie brandu Nevomo to dla nas kolejny krok w budowaniu pozycji wiodącego gracza na globalnym rynku nowych technologii dla sektora transportu. Od kilku lat zajmujemy się tworzeniem systemu magrail, który jest jednym z pierwszych kroków do zrewolucjonizowania przemysłu kolejowego. Nowe nazwa oraz odświeżone logo mają pomóc nam w dalszym rozwoju spółki – podkreśla Przemysław Pączek, CEO Nevomo.

Spółka skupia się na rozwoju innowacyjnych technologii – lewitacji magnetycznej, budowy silnika liniowego czy integracji systemu magrail z istniejącą infrastrukturą kolejową. W 2018 roku zgłosiła osiem wniosków patentowych o ochronę opracowywanych rozwiązań, natomiast pod koniec 2019 roku zakończyła prace nad demonstratorem technologii magrail w skali 1:5. Obecnie firma finalizuje przygotowania do budowy 500-metrowego toru testowego, który zostanie zlokalizowany w Polsce. Jego budowa zacznie się wiosną 2021 roku, natomiast kilka miesięcy później rozpoczną się testy pełnoskalowego prototypu pojazdu magrail.

Aby ułatwić przyjęcie nowej nazwy, w okresie przejściowym firma będzie również wykorzystywała brand „Hyper Poland becomes NEVOMO”. W ten sposób nazwane będą m.in. kanały social media, które prowadzi spółka.