ICEO Ventures inwestuje w sportech. LocalPlay pomoże Polakom wrócić do formy

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

ICEO Ventures inwestuje w sportech. LocalPlay pomoże Polakom wrócić do formy

Udostępnij:

Pandemia odcisnęła piętno na i tak nie najlepszej formie Polaków. Na szczęście od 12 lutego amatorzy wreszcie mogą skorzystać ze stoków, boisk oraz kortów i na wolnym powietrzu zadbać o aktywność fizyczną. Co może im w tym pomóc?

Startup LocalPlay stworzył też aplikacja umożliwiająca organizację wydarzeń, wynajem obiektów i rozwijanie sportowej kariery. Skorzystają z niej zarówno profesjonaliści, amatorzy, jak i opiekunowie młodych miłośników sportu oraz trenerzy i managerowie klubów. W planach twórcy mają również system reklamowy dla właścicieli  obiektów oraz tokenizację, która zrewolucjonizuje finansowanie klubów i zawodników. Pojekt wsparł ICEO Ventures.

Choć pandemia nie ułatwia bycia aktywnym, a kolejne okresy lockdownu bardzo ograniczyły wysiłek fizyczny Polaków, nie ma wątpliwości, że zachęcanie do uprawiania sportu i wspieranie szkolenia zawodników ma sens. Według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego z sierpnia 2019 koszt braku aktywności wśród naszych obywateli wynosi 7 mld złotych rocznie. Pandemia z pewnością nie zmniejszyła tej kwoty. W 2019 roku zaledwie co czwarty mieszkaniec Polski (28 proc.) deklarował w miarę regularne uprawianie sportu. Z powodu lockdownu wprowadzonego wiosną niemal 50 proc. miłośników sportu przyznało, że ograniczyło swoje treningi.

Pomysł przyszedł z własnej potrzeby

LocalPlay jest narzędziem, które ma pomóc Polakom w powrocie do formy, nawiązaniu i odbudowie relacji po okresie zamknięcia w czterech ścianach. Platforma powstała z pomysłu dwóch braci Bartka i Kamila Hudeckich, pasjonatów piłki nożnej i programistów z Limanowej. Po przeprowadzce do dużego miasta sami szybko przekonali się, że znalezienie miejsca i kompanów do towarzyskiego spotkania na boisku jest bardzo trudne.

Dzięki wsparciu ICEO Ventures w sfinansowaniu i realizacji projektu, LocalPlay został uruchomiony w wersji beta jesienią ubiegłego roku. Potrzeba aktywności fizycznej wśród Polaków przerosła oczekiwania twórców. Już po dwóch tygodniach od startu na LocalPlay zarejestrowało się ponad 10 000 użytkowników, którzy utworzyli ponad tysiąc wydarzeń.

Co daje nam LocalPlay?

LocalPlay docelowo połączy ze sobą graczy różnych dyscyplin (piłka nożna, siatkówka, tenis, gry karciane czy nawet planszowe) tak, aby mogli wygodnie umawiać się na wspólne rozgrywki oraz rozwijać sportowe umiejętności. Platforma wspiera zarówno amatorskich, jak i profesjonalnych graczy poprzez dostarczanie im takich funkcjonalności, jak:

  • dodawanie ogłoszeń o wydarzeniach, wspólnej grze i brakujących zawodnikach,
  • interaktywna mapa wydarzeń w okolicy,
  • możliwości budowania indywidualnego profilu sportowca,
  • strefa dla trenerów i managerów klubów ułatwiająca wyszukiwanie zawodników,
  • informacje na temat wynajmu obiektów sportowych,
  • wizytówki klubów, szkół, stowarzyszeń sportowych.

LocalPlay to narzędzie przeznaczone nie tylko dla dbających o zdrowie. Rodzice i opiekunowie znajdą tutaj pomoc w rozwijaniu pasji młodych adeptów sportu. Dzięki wyszukiwarce szkółek i klubów sportowych oraz rekomendacjom innych użytkowników, będą w stanie wybrać najlepsze miejsce do rozpoczęcia przygody z daną dyscypliną. Gdy pasja przerodzi się w plany dotyczące kariery, profil sportowca, kontakt z trenerami i managerami pomogą w osiągęciu kolejnych sukcesów. LocalPlay umożliwia również rekrutację uczestników turniejów i wydarzeń oraz promocję klubów i stowarzyszeń sportowych.

Dalszy rozwój platformy

Bracia Hudeccy mają już pomysły na dalszy rozwój platformy i ubiegają się o pozyskanie finansowania na ich realizację. Pierwszym celem inwestycyjnym jest rozbudowa funkcjonalności wynajmu obiektów. Już w 2021  planowane jest uruchomienie bezpośrednich płatności online za najem sal czy boisk w aplikacji. Obecnie na LocalPlay znajdziemy ponad 3000 obiektów sportowych.

Po drugie, twórcom aplikacji zależy na wsparciu właścicieli obiektów w sprawnym pozyskiwaniu i obsłudze reklamodawców. System reklamowy LocalPlay ma ułatwić zarządzanie przestrzeniami reklamowymi i zwiększenie przychodów zwłaszcza mniejszych obiektów sportowych.

Po trzecie tokenizacja. Bracia Hudeccy zamierzają zrewolucjonizować rynek sportu i sposób jego finansowania dzięki tokenizacji. Z wykorzystaniem technologii blockchain chcą ułatwić wszystkim fanom wspieranie swoich ulubionych sportowców i drużyn. Posiadacze tokenów otrzymają szereg korzyści takich, jak prawo głosu w niektórych kwestiach związanych z aktywnością kluby czy karierą zawodnika. A to nie wszystko. Twórcy platformy mają pomysł na jeszcze szersze zastosowanie tokenizacji.

Twórcy platformy chcą aby była ona hubem wszystkiego, co jest niezbędne miłośnikom aktywności fizycznej oraz wsparciem dla rozwoju sportu profesjonalnego w Polsce. Dzięki LocalPlay wspólne uprawianie sportu ma być proste jak włączenie Netflixa.