Identified – Google Rank Page dla ludzi

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Wyszukiwarka Identified, która wczoraj ujrzała światło dzienne, po wpisaniu przez rekrutującego imienia i nazwiska szukanej osoby, udostępnia dane na temat aplikującego w trzech obszarach: wykonywanej pracy, wykształcenia oraz sieci społecznych.

Wyszukiwarka Identified, która wczoraj ujrzała światło dzienne, po wpisaniu przez rekrutującego imienia i nazwiska szukanej osoby, udostępnia dane na temat aplikującego w trzech obszarach: wykonywanej pracy, wykształcenia oraz sieci społecznych.

Droga do udostępnienia projektu światu kojarzy się z historią przedstawioną w filmie The Social Network. Projekt został udostępniony studentom Stanford University, których aż 80% zarejestrowało się w nowym serwisie w przeciągu pierwszego miesiąca i na tydzień przed zamknięciem strony przez administratora.

W czym może nam pomóc startup Brendana Wallace’a i Adeyemiego Ajao’a? Każdy internauta, bazując na wykształceniu, historii pracy oraz znajomości, jakie posiada, otrzymuje ilość punktów od 0 do 100, dzięki którym pracodawca może ocenić, czy wg zebranych danych kandydat spełnia jego oczekiwania. Pod uwagę brane są przede wszystkim: głębokość relacji z innymi, stanowisko jakie obejmował w poprzedniej pracy oraz stopień naukowy czy kierunek ukończonych studiów.

Projekt jest w pełni zintegrowany z Facebookiem, ale jak przekonują twórcy Identified, nie narusza polityki prywatności potentata w branży portali społecznościowych. Wallace i Ajao przekonują, że startup powstał w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na tego typu usługi. Pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na aspekt społecznych kontaktów czy udzielania się na forach tematycznych kandydata.

W marcu 2010 roku projekt został dofinansowany kwotą 5,5 miliona dolarów przez Erica Schmidta, CEO Google’a, Draper Fisher Jurvetson’s, DST, Chamatha Palihapitiya oraz innych aniołów biznesu.

Dla Waszej informacji, Adeyemi Ajao jest również twórcą Tuenti.com, hiszpańskiego odpowiednika Facebooka.

źródło: techcrunch.com, forbes.com