Igły pozostawione w autach Waymo należą do narkomanów? Firma przekonuje, że jednak do diabetyków

igly pozostawione w autach waymo naleza do narkomanow firma przekonuje ze jednak do diabetykow
Udostępnij:
Waymo należy do koncernu Google i oferuje usługi przewozu osób samochodami autonomicznymi. Od pewnego czasu firma ma problem, ponieważ przewozy samojezdnymi autami upodobały sobie osoby mające problem z narkotykami.

Do niedawna za kierownicą aut sygnowanych przez Waymo siedział pracownik firmy. Jednak od pewnego czasu w Arizonie startup umożliwia przejazdy w pojazdach sterowanych przez sztuczną inteligencję.

Narkotyki w czasie jazdy

Decyzja o wyeliminowaniu prawdziwego kierowcy okazała się dla firmy nie najlepszym posunięciem. Coraz częściej Waymo otrzymuje zgłoszenia o osobach, które wstrzykują sobie w autach narkotyki.

Zarówno pasażerowie, jak i pracownicy sprzątający samochody powiadamiają o znajdywanych wewnątrz aut zużytych strzykawkach. Rzecznik prasowy firmy uspokaja, że doszło tylko do kilku takich przypadków. Dodał, że serwis czyszczący auta został przeszkolony na wypadek potencjalnego niebezpieczeństwa.

Przedstawiciele Waymo przekonują, że igły są prawdopodobnie pozostawiane przez osoby wstrzykujące insulinę, a nie narkomanów.

Waymo to przedsiębiorstwo zajmujące się rozwojem autonomicznych samochodów. Firma działa od grudnia 2016 r. w ramach holdingu Alphabet Inc. Pomysł powstał w 2009 r. z inicjatywy Google, który jest odpowiedzialny za jego finansowanie i rozwój.

Autonomiczny transport masowy

Niewykluczone, że problemy z osobami narkotyzującymi się w autach samojezdnych mogą niebawem stać się globalnym problemem.

Jest to realne zagrożenie, ponieważ obecnie wiele firm testuje autonomiczny transport masowy.

Jedną z takich firm jest Bluespace.ai, startup, który w zeszłym roku zebrał 3,5 mln dolarów w rundzie seedowej.

Firma tworzy systemy oprogramowania dla autonomicznych pojazdów komunikacji masowej.

Oprogramowanie Bluespace.ai umożliwia bezpieczne poruszanie się AV (autonomous vehicle). Przedsiębiorstwo chce uczynić komunikację miejską bardziej dostępną poprzez automatyzację transportu masowego.

Bluespace.ai koncentruje się na zwiększeniu ogólnej przepustowości i wydajności na głównych trasach tranzytowych. Celem Bluespace.ai jest umożliwienie autonomicznym pojazdom bezpieczne poruszanie się po drogach publicznych z dużą prędkością. Tym samym takie pojazdy będą mogły obsługiwać większą liczbę pasażerów w określonym czasie.

Kilku największych producentów samochodów, takich jak np. Volvo i Toyota oraz startupy, May Mobility i Optimus Ride również pracują nad rozwiązaniami AV dla transportu zbiorowego.

 

Fot.mat.pras. Vaymo