IKEA sprzedaje meble online. Już nie tylko we Wrocławiu

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Do tej pory jedynie mieszkańcy Wrocławia mogli kupować meble w IKEA za pośrednictwem Internetu. Spółka udostępniła jednak taką możliwość również w pozostałych lokalizacjach, w których posiada sklepy.

fot. kaktuslampan, flickr.com CC by-sa 2.0

Przedstawiciele spółki poinformowali, że mieszkańcy wszystkich miast, w których znajdują się sklepy IKEA oraz ich okolic, mogą od teraz kupować meble online. Na mapie umieszczonej na stronie internetowej firmy widać, że chodzi o Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań, Warszawę, Łódź, Katowice i Kraków. Wpisując w formularz kod pocztowy miejscowości, w której przebywamy, możemy sprawdzić czy jest ona objęta dostawą. 

Nie wszystkie produkty 

Jak na razie jednak nie zamówimy za pośrednictwem Internetu wszystkich produktów, które oferuje IKEA. Usługa obejmuje tylko sprzedaż mebli oraz akcesoriów koniecznych do ich funkcjonowania, na przykład gałki, zawiasy i oświetlenie szuflad. Aby kupić mniejsze towary, jak szklanki, koce i pudełka, trzeba osobiście pojawić się, w którymś ze sklepów szwedzkiej firmy. 

– Cena wyjściowa za zbieranie i dostawę z wniesieniem to 139 złotych. Jej ostateczny koszt zostanie naliczony na podstawie odległości od sklepu i wagi mebli – piszę przedstawiciele IKEA. Zapowiadają również, że z czasem powiększą obszar dostawy o kolejne lokalizacje oraz że wprowadzą do sprzedaży internetowej obecnie niedostępne mniejsze produkty. 

Nowy kanał sprzedaży 

O planach dotyczących uruchomienia internetowego kanału sprzedaży, mówiła w sierpniu ubiegłego roku Anna Pawlak-Kuliga, która we wrześniu objęła stanowisko prezesa IKEA w Polsce. Zapowiadał wówczas, że dołączymy do 13 krajów, których mieszkańcy mogą kupować meble w sieci oraz wspomniała o pięciokrotnym zwiększeniu obrotów spółki do 2035 roku. 

Wynosiły one wówczas 3 miliardy złotych, a docelowo mają osiągnąć poziom nawet 16 miliardów złotych. W realizacji tego planu nowej panie prezes ma pomóc właśnie internetowy kanał sprzedaży. W 2015 roku IKEA w Polsce odnotowała 12-procentowy wzrost sprzedaży który przyniósł przedsiębiorstwu 2,65 mld złotych.