Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć. Popularność zyskuje też bankowanie za pomocą mówionych poleceń – w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.
– IKO pokazuje jak bardzo PKO Bank Polski rozwinął się technologicznie w ostatnich latach. 5 milionów aktywnych aplikacji to dowód, że nasza cyfrowa ewolucja podoba się klientom, którzy stawiają na mobilną bankowość. Chętnie korzystają z nowych funkcji jakie im dostarczamy w ramach IKO; ostatnio na przykład z Asystenta głosowego i zakładania konta „na selfie”. Digitalizacja, automatyzacja, używanie narzędzi sztucznej inteligencji, na skutek zmian wywołanych pandemią, jeszcze bardziej zyskały teraz na znaczeniu. Usługi jakie oferujemy i rozwijamy w aplikacji IKO to jeden z najważniejszych elementów cyfrowego banku przyszłości, który tworzymy – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego
Od ponad 7 lat aplikacja IKO dynamicznie się rozwija zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i dostarczanych funkcji i usług. Liczba aktywnych aplikacji systematycznie rośnie – pierwszy milion został przekroczony w grudniu 2016 roku, potem co rok przybywało po kolejnym milionie tak, że na koniec września tego roku liczba ta przebiła poziom 5 milionów!
– Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy – dodaje Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych
Nowością jest możliwość płacenia za autostrady, bez konieczności zatrzymywania się na bramkach. Aplikacja zyskała też swój charakterystyczny krótki sygnał dźwiękowy (jingiel), który będzie przez użytkownika słyszany kiedy otrzyma komunikat push. Sygnał jest elementem nowej strategii marketingowej przygotowywanej przez bank. Wśród wdrożeń zaplanowanych na kolejne miesiące są m.in.: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy umożliwienie zakupu i obsługi funduszy inwestycyjnych.
Co godzinę klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO średnio ponad 138 tysięcy razy. Dla porównania – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji (2014) takich logowań było ponad 1,6 tys., w 2017 roku – już 32 tys., a na początku marca tego roku ponad 100 tys. W ciągu ponad 7 lat użytkownicy wykonali za pomocą IKO 544 mln transakcji na łączną kwotę 152 mld zł. Porównując początki z czasami obecnymi – w ciągu prawie 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, w 2016 – ponad 11,5 miliona, zaś w całym roku 2019 było ich już ponad 170 mln. Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, korzystający z IKO, płacą w internecie 3 razy w ciągu sekundy, w każdej minucie zlecają 216 przelewów, a w ciągu doby bank notuje średnio 10,9 mln tapnięć.
Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletu komunikacyjnego. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 4,8 mln biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie. Użytkownicy IKO chętnie korzystają też z jednej z ostatnich nowości wprowadzonej w aplikacji – Asystenta głosowego. W ciągu trzech miesięcy jego działania przeprowadzili 200 tys. rozmów i wykonali za pomocą mówionych poleceń przelewy na 1,5 miliona złotych. Wśród ostatnich nowości jest również możliwość otwierania konta „na selfie” dla klientów indywidualnych, złożenie wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG oraz możliwość zmiany konta na inny typ. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z innych banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). Po niedawnej aktualizacji IKO ma też nową, wygodniejszą nawigację oraz zmodernizowane ikony funkcji.
Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Wysoka popularność i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej dwa lata z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już ponad 500 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek. Aplikacja IKO jest więc nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” – o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.