Firmowa strona WWW – czy to się opłaca?
Z pewnością znasz przedsiębiorców, którzy nie mają własnej witryny internetowej, prawda? Jednak pomimo wciąż rosnącej popularności innych form komunikacji z klientami np. mediów społecznościowych, to strony WWW nadal stanowią ważny i opłacalny krok dla każdego biznesu. Nie wierzysz? Potwierdzają to zarówno liczne korzyści, które wiążą się z taką inwestycją, jak i statystyki – według raportu Głównego Urzędu Statystycznego już 71,3% firm w Polsce posiadało własne serwisy w 2020 roku.
Dlatego też projektowanie stron internetowych jest dziś dla przedsiębiorców – pomimo ponoszonych kosztów – niezwykle ważnym elementem działalności online. W końcu unikalna i atrakcyjna witryna:
- pełni rolę wizytówki Twojej firmy,
- dociera do potencjalnych klientów,
- buduje i wspiera relację z odbiorcami,
- wzbudza zaufanie i buduje wizerunek,
- jest dodatkowym źródłem dochodu,
- zapewnia nieograniczony dostęp do oferty,
- stwarza wiele możliwości marketingowych,
- oszczędza Twój czas i pieniądze.
Pamiętaj, że wszystkie te korzyści możesz zyskać tylko wtedy, gdy zainwestujesz w szytą na miarę Twoich potrzeb stronę, która będzie przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek. Dlatego poza nowoczesnym projektem zadbaj również o skuteczne pozycjonowanie. Tylko taka witryna jest bowiem inwestycją, która się opłaca.
Co wpływa na cenę strony internetowej?
Jeśli nie masz jeszcze witryny dla swojej firmy, nie zwlekaj i stwórz ją jeszcze dziś. Już wiesz, że warto! Zdajemy sobie jednak sprawę, że właśnie w tym momencie pojawiło się w Twojej głowie wiele pytań. A wśród nich najważniejsze, czyli ile kosztuje strona internetowa. Niestety odpowiedź jest niejednoznaczna – w końcu każdy serwis WWW jest inny, a jego cena zależy od takich czynników jak:
- wykonawca – istnieje kilka metod tworzenia stron, a od tego, kto ją wykona, najczęściej zależy ostateczna cena projektu;
- liczba podstron – każda kolejna zakładka i moduł może różnić się zawartością czy układem, więc wymaga indywidualnego podejścia, co natomiast wiąże się ze wzrostem kosztów;
- czas realizacji – projektowanie stron internetowych to proces złożony, a każda godzina pracy specjalisty poświęcona na wdrożenie projektu kosztuje;
- rodzaj CMS-a – im większe oczekiwania wobec możliwości edycji i zarządzania treścią w witrynie, tym wyższa cena za jej wykonanie;
- zakres rozbudowy – wycena projektu wzrasta wraz z większymi możliwościami w zakresie rozwoju serwisu w przyszłości;
- opcja wielojęzyczności – za kilka wersji językowych serwisu zapłacisz więcej, ponieważ wymaga to stworzenia nowych stron i konieczna jest np. optymalizacja SEO w innym języku;
- ilość treści – wraz ze wzrostem ilości i jakości zawartości strony WWW, rośnie również koszt związany z jej tworzeniem i publikacją;
- optymalizacja pod wyszukiwarki – skuteczne pozycjonowanie wiąże się bezpośrednio z prawidłową budową witryny oraz publikowaną treścią, a to wpływa na finalną cenę.
- stopień skomplikowania projektu – wybrane funkcjonalności oraz technologie uwzględnia się w cennikach witryn internetowych, ponieważ mogą wpłynąć np. na liczbę zaangażowanych w wykonanie zlecenia specjalistów.
Jak widzisz, rodzaj serwisu WWW ma duży wpływ na jego ostateczną wycenę.
Nic więc dziwnego, że najprostsze strony one-page generują najmniejsze koszty. Nie zawierają one podstron i brakuje im wielu funkcjonalności. Jest to opcja dla firm, które chcą szybko i tanio postawić prostą witrynę WWW.
Więcej zapłacisz za stworzenie dedykowanej strony firmowej, ponieważ zostanie dopasowana do Twoich potrzeb. Duża liczba podstron, zastosowanych modułów i funkcji w witrynie, to szansa na zdobycie większej widoczności. W tym przypadku wyceny tworzone są indywidualnie.
Tworzenie stron internetowych – ile to kosztuje?
Jak już wiesz, duży wpływ na koszt strony WWW ma również wykonawca czy cena oprogramowania do samodzielnego użytku. Decydując się na jedną z dostępnych opcji, weź pod uwagę potrzeby swojego biznesu. Pamiętaj, że często to, czego nie widzisz, jest najważniejsze, a stworzenie jakościowej witryny wymaga doświadczenia i inwestycji.
Wśród najpopularniejszych rozwiązań wyróżniamy:
- Kreatory stron WWW
Dostępne w sieci generatory umożliwiają zbudowanie prostej i taniej witryny na bazie standardowego szablonu. A to dlatego, że są łatwe w obsłudze – tym samym oszczędzają nasz czas i pieniądze.
Niestety kreatory oferują stosunkowo niewiele możliwości, a wiążą się z mnóstwem ograniczeń. Przede wszystkim powstałą w ten sposób stronę WWW, trudno będzie ulepszyć w przyszłości. Ponadto każdy dodatkowy element lub funkcja wiążą się z dodatkową inwestycją.
- Platformy oparte o system CMS
Na rynku dostępne są różne CMS-y, czyli systemy zarządzania treścią. Spośród nich najdroższym rozwiązaniem są platformy dedykowane. Większą popularnością cieszą się za to systemy Open-Source (z otwartym kodem źródłowym), a w dalszej kolejności również opcje chmurowe (SaaS) i licencjonowane.
Wszystkie wymienione rozwiązania mają swoje wady i zalety. Z jednej strony gwarantują duże możliwości w zakresie edycji zawartości strony. Z drugiej zaś wymagają samodzielnej obsługi witryny oraz zakupu hostingu i domeny.
- Agencja marketingu internetowego
Największe możliwości oraz elastyczność w trakcie współpracy gwarantuje agencja marketingu internetowego. Specjaliści zapewniają nie tylko unikalny projekt WWW, ale również spersonalizowaną usługę. W tym przypadku ceny ustalane są indywidualnie – to Ty decydujesz, ile chcesz zainwestować. Poza stworzeniem witryny otrzymujesz również dostęp do najlepszych narzędzi marketingu cyfrowego. Więcej szczegółów na temat oferty znajdziesz na stronie marki WeNet.pl.
Jakie są dodatkowe koszty poza stworzeniem witryny?
Przygotowanie projektu WWW to dopiero początek. Pozostają jeszcze działania i elementy, które wykraczają poza zakres prac programistów, a są kluczowe do rozpoczęcia skutecznych działań online. Będą one wymagały od Ciebie kolejnych inwestycji. Na koszty związane z utrzymaniem i prowadzeniem witryny składają się:
- rejestracja domeny, czyli unikalnego adresu serwisu;
- zakup hostingu, czyli miejsca na serwerze;
- prowadzenie strony zgodnie z UX, czyli budowanie witryny przyjaznej użytkownikom;
- wdrożenie certyfikatu SSL, czyli bezpiecznego protokołu sieciowego,
- zastosowanie technologii RWD, czyli dopasowanie strony do różnych ekranów.
Wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia, ochrony i obsługi strony WWW oferuje agencja WeNet. Zleceniem zajmą się w tym przypadku doświadczeni eksperci, a Ty będziesz mógł skupić się na rozwoju biznesu. Nie ryzykuj i wybierz specjalistów, których skuteczność potwierdza już nawet 48 tys. zadowolonych klientów.
Artykuł powstał we współpracy z WeNet.