4 stycznia br. Instytut Monitorowania Mediów SA kupił 100% udziałów spółki Newspoint. Dzięki temu IMM zwiększa swój udział w polskim rynku monitoringu i analityki mediów.
Instytut Monitorowania Mediów ma doświadczenie w przejmowaniu i rozwijaniu firm, czego przykładem jest zakup rumuńskiej spółki mediaTRUST, w którą zainwestował w 2008 roku. Od tamtej pory mediaTRUST zwiększył sprzedaż 12-krotnie i stał się największą rumuńską firmą w branży z ponad 50% udziałem w rynku. Połączenie potencjału IMM, Newspoint oraz mediaTRUST pozwoli grupie IMM na dalszą ekspansję międzynarodową.
Na transakcji mają zyskać klienci
– W IMM stawiamy na nowe technologie i systematycznie wprowadzamy innowacje, które podnoszą jakość naszych usług. Jesteśmy otwarci na różnego rodzaju inwestycje, które pozwalają nam się rozwijać. Kolejną z nich jest kupno Newspoint, które niesie ze sobą wymianę doświadczeń i otwiera przed nami nowe perspektywy. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze lepiej dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów – mówi Paweł Sanowski, prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.
– W obecnych czasach istotne znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc siły, sprostamy nowym wyzwaniom. Warto podkreślić, że IMM ma już pierwsze doświadczenia we wdrażaniu technologii opartych na AI. Jest też w trakcie opracowywania kolejnych projektów R&D dofinansowanych ze środków UE z budżetem przekraczającym 6 milionów zł. Beneficjentami tych prac będą przede wszystkich klienci grupy IMM – dodaje Agata Andruszkiewicz, członek Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.
Zdjęcie: Instytut Monitorowania Mediów