Inwestycja jest rezultatem kilkuletniej współpracy pomiędzy firmami. Polska spółka kooperowała z Amerykanami przy m.in. opracowaniu software’u do roweru NordicTrack VR Bike – połączeniu rowerka fitness i gogli VR, a więc technologii, dzięki której użytkownik przekuwa wysiłek fizyczny w konkretne postępy w świecie wirtualnym.
– Fitness to obszar, w którym VR i AR wnosi bardzo wiele praktycznych i pożytecznych innowacji, zamieniając na pozór nudne ćwiczenia w interaktywne przygody. Efektem jest nowy rodzaj rozrywki, czyli gry, dzięki którym stajemy się zdrowsi. Inwestycja iFIT, największego w USA producenta sprzętu fitness i właściciela liczącej kilka milionów użytkowników platformy, wnosi zasoby oraz know-how, które pomogą nam budować rozwiązania z obszaru interaktywnego fitnessu – zapowiada Piotr Baczyński, założyciel i CEO Immersion.
Czym zajmuje się Immersion?
Immersion to studio XR i spółka technologiczna z obszaru wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości, którego misją jest rozwiązywanie rzeczywistych problemów poprzez wykorzystanie technologii gier wideo. Założona w 2014 roku przez Piotra Baczyńskiego firma opracowała ponad sto złożonych projektów i produktów, współpracując z największymi firmami i instytucjami na świecie: Meta, Google, HBO, McDonald’s, Coca-Cola, Toyota i wieloma innymi.