– Chcemy, aby zagraniczni artyści poznali możliwości, jakie oferuje INKsearch.co. Digitalizujemy branżę, która obecnie nie ma dedykowanego software’u dla siebie. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania, który chcemy wypełnić – mówi Mat Łagowski, prezes i współzałożyciel INKsearch.co. Umowa inwestycyjna została podpisana 7 lipca 2021 roku.
INKsearch to system rezerwacji dla studiów tatuażu i platforma bookingowa łącząca artystów, salony tatuażu i klientów z całego świata. Przez ostatnie 2 lata polski startup mocno zrewolucjonizował tę branżę. W 2020 roku z platformy skorzystało pół miliona użytkowników, a w pierwszej połowie 2021 r. ich liczba wzrosła o 300 tys. Do końca roku współzałożyciele chcą pozyskać do 1,2 mln nowych użytkowników. Od momentu założenia spółki w 2018 roku jest ona wyceniana na 10 mln zł. Inwestycja funduszy KnowledgeHub i Czysta3.VC pozwoli rozszerzyć działalność firmy o kolejne rynki i wprowadzić zaawansowane technologie: AI oraz dedykowany do zarządzania studiem tatuażu system CRM.
– Na przestrzeni lat funkcja tatuażu w kulturze zmieniła się diametralnie. Kiedyś była to forma sztuki popularna wśród określonych kręgów, dziś jest to forma autoekspresji ciesząca się powszechną aprobatą społeczną – mówi Szymon Janiak, partner zarządzający funduszu Czysta3.VC. – Powyższe zmiany wyraźnie wpłynęły również na biznes, bo rosnący popyt sprzyja wdrażaniu usprawnień na wielu polach. Digitalizacja procesów w studiach tatuażu, gdzie artysta będzie mógł zarządzać działalnością za pośrednictwem jednej platformy, to naturalny kierunek rozwoju. INKsearch jest zatem odpowiedzią na realne potrzeby, dzięki czemu ma niezwykły potencjał wzrostu.
Rewolucja w świecie tatuaży
Platforma INKsearch prężnie się rozwija, zyskując miano największej polskiej witryny o charakterze marketplace, odpowiadając na potrzeby klientów, artystów oraz właścicieli salonów tatuażu. Założyciele INKsearch jako pierwsi w Europie wprowadzili wirtualną konsultację online w tej branży. Obecnie trwają intensywne prace nad wdrożeniem systemu CRM dedykowanego studiom tatuażu, który ułatwi ich właścicielom i menadżerom zarządzanie tymi lokalami.
– Nowoczesne rozwiązanie powstaje w oparciu o sugestie i doświadczenia osób pracujących w branży tatuatorskiej. Przeznaczone jest wyłącznie dla jej przedstawicieli, a nie całego sektora branży beauty – dodaje Mat Łagowski, INKSearch.co.
Premiera nowego produktu została zaplanowana na 15 sierpnia 2021 roku
Polski startup pracuje również nad stworzeniem nowatorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji Al, które będzie z jeszcze większą skutecznością selekcjonować i dobierać projekty tatuaży, dopasowując je do potrzeb klienta na podstawie m.in. zdjęć przeglądanych przez niego wcześniej inspiracji i projektów.
– Większość użytkowników trafia na naszą platformę szukając inspiracji. Takie osoby nie znają się na technikach i stylach, więc liczą na profesjonalne doradztwo. Dlatego pracujemy nad wdrożeniem sztucznej inteligencji do wyszukiwarki INKsearch. Visual AI, w oparciu o zdjęcia tatuaży, jakie już posiadamy w bazie, będzie rozpoznawała styl, motyw oraz umiejscowienie wzoru, dostarczając użytkownikom wyniki sprofilowane pod kątem ich preferencji, których nie potrafiliby w tak dokładny sposób opisać swojemu tatuatorowi – tłumaczy Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.co.