Program rozpoczyna się w lutym. Pierwszy, trwający miesiąc etap, polegać będzie na przeprowadzeniu intensywnych warsztatów „Customer Development”, które zakończą się podjęciem decyzji o inwestycji 25 000 USD (w zamian za 8% udziałów). Inwestycja służyć ma przede wszystkim dalszej walidacji wypracowanych założeń modelu biznesowego.
Drugi, roboczy etap wiązać będzie się z dwutygodniowym wyjazdem do Doliny Krzemowej w USA, podczas której odbędą się liczne spotkania z partnerami, mentorami, przedsiębiorcami i współpracownikami Innovation Nest w USA. Po powrocie rozpoczną się dalsze dwumiesięczne prace z Innovation Nest nad modelem biznesowym i produktem.
Program zakończy wewnętrzny „Demo Day”, po którym wraz z każdym z zespołów wypracowana zostanie decyzja, czy i w jaki sposób będą przebiegały dalsze etapy inwestycji.
Programem objęte mogą zostać projekty, które posiadają minimum działający prototyp swojego produktu lub będące na dalszym etapie rozwoju i funkcjonując już jako firma z produktem wprowadzonym na rynek, mają za cel wyjście poza Polskę i odniesienie sukcesu na rynku globalnym.
Kiedy w 2012 startowaliśmy z ACCELERATE nie do końca wiedzieliśmy czy ten program będzie odpowiedni dla polskich startupów. Teraz jesteśmy tego pewni – mówi Marcin Szeląg Partner odpowiedzialny za program w Innovation Nest. W 2013 udało nam się przeprowadzić 3 edycje programu, w których wzięło udział 21 projektów. Zainwestowaliśmy w 7 z nich. W ciągu roku udało nam się dostosować program i poprawić jego formułę, aby jak najlepiej wspomóc wybrane zespoły – dodaje Marcin Szeląg. – Aktualnie jesteśmy nastawieni głównie na projekty działające w modelu SaaS (Software as a Service), które mają – w naszej ocenie – bardzo wysoki potencjał na skalowalność i globalny rozwój.
Często startup kojarzony jest przede wszystkim z projektami będącymi na bardzo wczesnym etapie rozwoju. My pojęcie to traktujemy szerzej – odnosimy je do wszystkich zespołów i firm, które poszukują skalowalnego modelu biznesowego dla swojego produktu (tworzonego lub już istniejącego) i chcących poddać go intensywnej weryfikacji, a w konsekwencji istotnie zwiększyć prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu na rynku – mówi Marek Kapturkiewicz, Partner Innovation Nest.
Rozpoczynające program warsztaty “Customer Development”,to m.in. aktywne poszukiwanie i weryfikacja grupy docelowej odbiorców produktu, istotności problemu, z którym zmierza się klient oraz oczekiwanej w konsekwencji przez niego wartości, którą dostarcza proponowany produkt. Bardzo intensywnie pracując nad modelem biznesowym (do czego wykorzystujemy jako narzędzie “Business Model Canvas”) poszukujemy odpowiedzi na pytanie, jakie cechy i funkcjonalności powinien mieć produkt, aby dostarczał najbardziej oczekiwaną wartość. Poddajemy to również bardzo konkretnej weryfikacji w zderzeniu z opiniami potencjalnych klientów. Rzetelnie badamy i weryfikujemy też hipotezy, jakie są najbardziej skuteczne kanały pozyskiwania klientów. A to dopiero początek drogi.
ACCELERATE zmusił nasz zespół do jeszcze cięższej pracy. Dziesiątki niewygodnych pytań, z którymi należało się zmierzyć, aktywne zbieranie opinii i uwag od różnych grup klientów, oraz wnioski, do których doszliśmy, zmusiły nas do zakwestionowania niepodważalnych wcześniej założeń, i w rezultacie do porzucenia strefy komfortu… – podsumowuje Błażej Abel z landingi.com, jednej z firm, która uczestniczyła w programie.
Innovation Nest przyjmuje zgłoszenia na zgłoszenia do ACCELERATE do 31 stycznia. Aplikować do programu można poprzez formularz znajdujący się na stronie http://innovationnest.co/funding/accelerate/
źródło: informacja prasowa