– Ta transakcja to kamień milowy dla rozwoju naszej działalności na rynku brytyjskim. Razem z Menzies będziemy mogli zaoferować dostawy przesyłek 360 dni w roku, co jest unikalną ofertą na brytyjskim rynku e-commerce – powiedział w komunikacie prasowym Rafał Brzoska, prezes InPostu.
A Michael Rouse, CEO International w InPost dodał: – Ta transakcja to kolejny krok w kierunku ugruntowania naszej pozycji wiodącego dostawcy przesyłek out-of-home na rynku brytyjskim. Menzies posiada jedną z największych sieci logistycznej w Wielkiej Brytanii i wierzymy, że partnerstwo, które zawiązaliśmy, pozwoli przyspieszyć rozwój naszych usług z korzyścią dla brytyjskich konsumentów.
Czym zajmuje się Menzies?
Menzies Distribution Group Limited, spółka z siedzibą w Wielkiej Brytanii, każdego dnia dostarcza przesyłki do ponad 47 000 lokalizacji. Menzies posiada w Wielkiej Brytanii i Irlandii 100 oddziałów, sortownię centralną oraz 9 sortowni regionalnych, zarządza flotą ponad 3 200 pojazdów i zatrudnia ponad 5 000 pracowników.
Obopólne korzyści
InPost zapewnił sobie w ten sposób dostęp do ogólnokrajowej sieci dystrybucyjnej Menzies. Strategiczne partnerstwo, jakie zawarły firmy, daje możliwość obsługiwania rosnących wolumenów przesyłek przez 7 dni w tygodniu – bez konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów inwestycyjnych po stronie InPost.
Brytyjczycy zaś zauważają, że dzięki współpracy z InPostem „konsumenci zyskają bezpieczny, tani i ekologiczny sposób wysyłania i odbierania paczek”, a „dostawcy i wydawcy zyskają szybki, opłacalny, bezpieczny i zrównoważony sposób dotarcia do konsumenta”.
To kolejna inwestycja Grupy InPost na rynkach zachodniej Europy. Przypomnijmy, że w lipcu 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuską firmę logistyczną Mondial Relay – co było największą polską prywatną inwestycją zagraniczną. Transakcja ta pozwoliła Grupie InPost rozszerzyć swoją działalności o rynki Francji, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Niderlandów oraz Luksemburga.