InPost ma już 8 tys. paczkomatów i 4 miliony aktywnych użytkowników swojej aplikacji

inpost ma juz 8 tys paczkomatow i 4 miliony aktywnych uzytkownikow swojej aplikacji
Udostępnij:
InPost poinformował, że posiada już 8 tys. paczkomatów na terenie Polski. Ostatni z nich stanął w Krakowie. Jest to jeden z pierwszych paczkomatów, które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia. Popularność usługi wśród internautów wzrosła o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników z 2019 roku.

– Sieć paczkomatów rośnie w ekspresowym tempie – od listopada zeszłego roku do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce już 2000 nowych maszyn. Z uwagi na małą dostępność miejsca w największych miastach wprowadziliśmy nowe urządzenia – typu „L” i „U” – które swoim kształtem dostosowują się do otoczenia. Taki właśnie paczkomat trafił do Krakowa jako urządzenie nr. 8000 w naszej sieci w Polsce. Musimy nadążać za popytem na nasze usługi – w okresie pandemii wiele nowych klientów zaufało nam i zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi. W najbliższej przyszłości jeszcze bardziej zwiększy się wygoda i dostęp do Paczkomatów. Rozpoczęliśmy stawianie maszyn wewnątrz budynków – już wkrótce odbierzecie swoje przesyłki w waszym biurze, ulubionej galerii, a może nawet w budynku, w którym mieszkacie – powiedział w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

Firma wprowadziła nowy kształt paczkomatów i jednocześnie zapowiedziała, że niebawem pojawią się paczkomaty InDoor, które będą stawiane wewnątrz budynków. Z aplikacji mobilnej do zdalnego otwierania paczkomatów InPost korzysta już 4 miliony aktywnych użytkowników. Rozwój firmy z pewnością przyspieszył kryzys wywołany pandemią koronawirusa. W okresie lockdownu użytkownicy chętniej kupowali przez internet, a swoje zakupy odbierali właśnie w paczkomatach.

Jak podaje InPost, według raportu Gemius3 paczkomaty są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. 

Po raz pierwszy w historii paczkomaty pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55 proc. badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68 proc. badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.