Na zdjęciu: Rafał Brzoska, szef Grupy Integer.pl | fot. Facebook/RafałBrzoska
Działanie chatbota
Na razie „Paczucha” pozwala klientom InPostu sprawdzić jedynie, co dzieje się z paczką, ale w przyszłości chatbot będzie rozwijany o kolejne funkcje i wówczas będzie możliwe, aby za jego pośrednictwem nadać przesyłkę w Paczkomacie. Jeśli jednak chcemy skorzystać z dostępnej możliwości, wystarczy uruchomić Messengera i w oknie nowej wiadomości wpisać: „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie o status przesyłki.
Przy pierwszym kontakcie z „Paczuchą” będzie trzeba podać 24-cyfrowy kod przesyłki lub numer telefonu przypisany do tej paczki i 4 ostatnie cyfry jej kodu. Potem ma być tylko lepiej, bo chatbot zapamięta nasz preferencje i treść „rozmowy”, w efekcie czego przy kolejnej weryfikacji statusu nie będzie konieczności podania wyżej wymienionych danych.
Nie tylko InPost
– Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym – mówi prezes Grupy Integer.pl i właściciel marki InPost Rafał Brzoska, cytowany przez Business Insider.
Firma kurierska nie jest jedynym przedsiębiorstwem w Polsce, które wprowadza własnego chatbota. We wrześniu także towarzystwo ubezpieczeniowe Warta udostępniło klientom możliwość zgłaszania szkody za pośrednictwem Messengera, pomijając tym samym kontakt telefoniczny lub mailowy z biurem obsługi klienta. Poza zgłoszeniem szkody, chatbot od Warty odpowiada na najczęściej zadawane pytania dotyczące ubezpieczeń.
Więcej chatbotów
– Rok 2017 miał być rokiem chatbotów, jednak mamy już listopad, a mi nadal udało się porozmawiać zaledwie z garstką. Czy boty to kolejny obiekt ekstatycznego zachwytu, o którym za chwilę zapomnimy, czy to technologia, która dopiero dojrzewa, a swój primetime ma jeszcze przed sobą? – pisał w połowie listopada Piotr Tuszyński, CTO w inFullMobile.
Jego zadaniem, rozmowa z algorytmem już niedługo nie będzie niczym niesamowitym, bo z Messengera korzysta mniej więcej 1,2 mld użytkowników, a na samej platformie działa ponad 100 tysięcy różnych botów. – Te liczby mówią same za siebie, jednak małe biznesy nadal stosunkowo wolno adaptują tę technologię. Dlaczego warto zainteresować się wdrożeniem bota do swojego biznesu? – pisze. Dowiesz się z tego artykułu.