InPost planuje przejąć francuski Mondial Relay za 565 mln euro

inpost planuje przejac francuski mondial relay za 565 mln euro
Udostępnij:
InPost złożył ofertę przejęcia za 565 milionów euro grupy Mondial Relay, największej prywatnej platformy dostaw przesyłek e-commerce we Francji. Akwizycja ma na celu m.in. przyspieszenie międzynarodowej ekspansji InPostu i zwiększenie ekologicznych rozwiązań dla dostaw z e-commerce.

Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu opinii Rady Pracowniczej Mondial Relay oraz pod warunkiem uzyskania zgody organów regulacyjnych. Finansowanie pomostowe transakcji w okresie 365 dni zapewni konsorcjum siedmiu banków. Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca drugiego kwartału 2021 roku. W okresie 12 miesięcy 2020 Mondial Relay uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro oraz wypracował około 60 mln euro EBITDA.

Ekspansja międzynarodowa jest kluczowym elementem rozwoju InPost, a Mondial Relay zapewni obecność paczkomatom na jednym z największych rynków e-commerce w Europie.

Świetny ubiegły rok dla InPostu

– W 2020 roku podwoiliśmy nasze przychody, zwiększyliśmy EBITDA o 184% i poprawiliśmy konwersję przepływów pieniężnych do 38%. Taka dynamika utrzymuje się w 2021 roku, a wolumeny paczek w pierwszych dwóch miesiącach roku wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Przed nami perspektywa długoterminowego wzrostu – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.

Mondial Relay

Firma Mondial Relay, założona w 1997 roku, jest dostawcą przesyłek dla e-commerce na rynku europejskim. Posiada około 15.800 punktów odbioru i nadania („PUDO”) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim (stan na luty 2021). We Francji jest drugą co wielkości siecią, obejmującą 11.000 punktów oraz 4 centra dystrybucyjne. W 2020 roku obsłużyła 131 mln przesyłek – co czyni ją największym niezależnym graczem we Francji pod względem wolumenu. Mondial Relay obsługuje wiele największych platform handlu elektronicznego we Francji, a także indywidualnych sprzedawców detalicznych.