O statusie naszej przesyłki nie dowiemy się już poprzez SMS-y. Śledzenie paczki będzie możliwe dzięki aplikacji mobilnej i stronie internetowej InPostu. Wszystko ze względu na bezpieczeństwo.
Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że przestępcy podszywali się pod InPost oraz inne firmy kurierskie, tym samym narażając klientów. Ostatnio popularnym oszustwem było wysyłanie informacji o wystąpieniu niewielkiej niedopłaty. Poszkodowana osoba otrzymując wiadomość SMS, była przekonana o konieczności uregulowania rachunku (często chodziło o kilka złotych).
Otrzymany link w wiadomości przekierowywał do sfałszowanej bramki i w ten sposób oszuści wyłudzali dane do logowania i wyprowadzali pieniądze z konta. Przestępcy wykorzystywali domeny, które miały wzbudzać zaufanie, np. inpost24.me.
— Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS — mówił portalowi Gazeta.pl rzecznik prasowy InPost, Wojciech Kądziołka.
Nowość w ofercie InPost
InPost postawił niedawno swój 5-tysięczny Paczkomat. Według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach InPost, a raport Gemius wskazuje, że aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty InPost jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.
– Szybkie tempo rozwoju sieci Paczkomatów InPost jest odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów. Otrzymujemy wiele próśb o postawienie nowych maszyn, szczególnie w mniejszych miejscowościach i wsiach – gdzie nasze maszyny są ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu mieszkańców. Wszystkie zgłoszenia dokładnie analizujemy. Sieć 5000 Paczkomatów InPost jest dla nas ważnym osiągnięciem, ale nie spoczywamy na laurach – planujemy dalszy rozwój sieci – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Firma planuje postawić tzw. lodówkomatów, dzięki którym będziemy mogli zamawiać produkty spożywcze, a one same nie ulegną zepsuciu.
– Paczkomaty mają nadal ogromny potencjał rozwoju – zarówno jeśli chodzi o wielkość sieci, jak i oferowane usługi. Jesteśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – czyli uzupełnienie naszych maszyn o funkcjonalność odbioru żywności, napojów oraz mrożonek. Wyprzedziliśmy potrzeby rynku e-commerce w Polsce – czekamy na szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciałoby odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost – oznajmił Brzoska.