Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że przestępcy podszywali się pod InPost oraz inne firmy kurierskie, tym samym narażając klientów. Ostatnio popularnym oszustwem było wysyłanie informacji o wystąpieniu niewielkiej niedopłaty. Poszkodowana osoba otrzymując wiadomość SMS, była przekonana o konieczności uregulowania rachunku (często chodziło o kilka złotych).
Otrzymany link w wiadomości przekierowywał do sfałszowanej bramki i w ten sposób oszuści wyłudzali dane do logowania i wyprowadzali pieniądze z konta. Przestępcy wykorzystywali domeny, które miały wzbudzać zaufanie, np. inpost24.me.
— Jako jeden z pierwszych operatorów logistycznych w Polsce całkowicie rozwiązujemy problem, z jakim boryka się branża, czyli z fałszywymi SMS-ami. Od teraz informujemy: InPost nie wysyła żadnych informacji o płatnościach lub statusie przesyłki poprzez SMS — mówił portalowi Gazeta.pl rzecznik prasowy InPost, Wojciech Kądziołka.
Nowość w ofercie InPost
InPost postawił niedawno swój 5-tysięczny Paczkomat. Według badań Kantar TNS już 74% kupujących w sieci odbiera przesyłki w Paczkomatach InPost, a raport Gemius wskazuje, że aż 52% kupujących w Internecie deklaruje Paczkomaty InPost jako najczęściej wybieraną formę dostawy towaru.
– Szybkie tempo rozwoju sieci Paczkomatów InPost jest odpowiedzią na wciąż rosnące zapotrzebowanie klientów. Otrzymujemy wiele próśb o postawienie nowych maszyn, szczególnie w mniejszych miejscowościach i wsiach – gdzie nasze maszyny są ogromnym ułatwieniem w codziennym życiu mieszkańców. Wszystkie zgłoszenia dokładnie analizujemy. Sieć 5000 Paczkomatów InPost jest dla nas ważnym osiągnięciem, ale nie spoczywamy na laurach – planujemy dalszy rozwój sieci – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost.
Firma planuje postawić tzw. lodówkomatów, dzięki którym będziemy mogli zamawiać produkty spożywcze, a one same nie ulegną zepsuciu.
– Paczkomaty mają nadal ogromny potencjał rozwoju – zarówno jeśli chodzi o wielkość sieci, jak i oferowane usługi. Jesteśmy technicznie w pełni gotowi na wprowadzenie na rynek Lodówkomatów – czyli uzupełnienie naszych maszyn o funkcjonalność odbioru żywności, napojów oraz mrożonek. Wyprzedziliśmy potrzeby rynku e-commerce w Polsce – czekamy na szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych. Według badań Kantar TNS aż 40% kupujących w sieci chciałoby odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost – oznajmił Brzoska.