Od kilku lat InPost współpracował z różnymi partnerami, którzy dostarczali automaty z żywnością. W 2018 r. pierwsze lodówkomaty InPostu postawiono w Warszawie i w Krakowie. Wtedy też testowano pomysł na polskim rynku. Rafał Brzoska nie zdradzał wówczas oficjalnie, z jakimi sieciami sklepów podejmie współpracę przy projekcie. Wyjaśnił jedynie, że w tamtym czasie InPost był zintegrowany z 20 tys. sklepów w Polsce, a wiele z nich handlowało też żywnością.
Lodówkomaty InPostu
Kilka lat temu lodówkomaty miały być dodatkową opcją zakupową związaną z zakazem handlu w niedziele. Teraz do tych powodów dochodzi epidemia, kiedy ludzie mogą po prostu kupować jedzenie z maszyn vendingowych, w trosce o swoje bezpieczeństwo.
Już 3 lata temu Brzoska twierdził, że „za 10 lat grocery online będzie odpowiadać za połowę kategorii foodu w Polsce”.
– W tej chwili we Francji to już jest 16%. Polacy bardzo szybko ścigają inne kraje, a w technologii paczkomatów jesteśmy liderem na skalę światową. Jeżeli więc damy rozwiązanie, które pozwoli ominąć największe problemy, takie jak logistyka produktów świeżych, to wydaje się naturalne, że klienci będą głosować nogami, a my będziemy musieli tworzyć sieć – mówił w 2018 r. Rafał Brzoska w rozmowie z Wiadomościami Handlowymi.
InPost w WhatsAppie
Poza lodówkomatami w InPoście pojawiała się niedawno jeszcze jedna nowość. Firma uruchomiła kilka dni temu obsługę klientów przez komunikator WhatsApp. Do tej pory z przedstawicielami firmy można było kontaktować się m.in. za pośrednictwem Asystenta Google i Messengera. Aby, skontaktować się z firmą za pośrednictwem WhatsAppa należy wysłać wiadomość na numer +48 722 444 000.