Inspirujemy do ekologicznego i komfortowego stylu życia, bez konieczności chodzenia na kompromisy – Marek Zmysłowski (SunRoof)

Dodane: 09.12.2021

Mam Startup

Udostępnij:

– Postawiliśmy znak równości między domem a lifestylem. Energia produkowana przez dach solarny jest tym czymś, co zapewnia niezależność, funkcjonalność i komfort korzystania ze wszystkiego, co jest elektryczne w naszym otoczeniu – mówi Marek Zmysłowski, współtwórca SunRoof, który namawia do zmiany stylu życia na Supercharged. Czym jest taki styl życia? O tym przeczytasz w wywiadzie.

Supercharged to inicjatywa globalnych marek, wiodących w obszarze zrównoważonego rozwoju, które połączyły siły, aby inspirować do ekologicznego i komfortowego stylu życia.

Co wspólnego mają dachy solarne SunRoof z lifestylem proponowanym przez Supercharged?

Każde elektryczne urządzenie jest tak czyste, jak prąd, którym go zasilamy.

Ten argument wybrzmiewa najbardziej podczas rozmów o autach elektrycznych, ale jest tak samo właściwy dla każdego innego urządzenia na prąd: lodówki, klimatyzatora, pompy ciepła czy nawet smartfonu. Piękne i ekologiczne dachy SunRoof nad naszymi głowami to kluczowy element otwierający zmianę stylu życia na lifestyle zgodny z Supercharged. Mam na myśli ekologiczne życie, takie które nie wymaga pójścia na kompromis jeśli chodzi o jego jakość.

Skąd wziął się pomysł na Supercharged?

Marzył nam się brand lifestylowy, nie stricte produktowy, który mógłby połączyć marki z podobną wizją przyszłości. Tak, jak doradcy finansowi pomagają nam zaplanować swoją finansową przyszłość i bezpieczeństwo, tak doradcy ekologiczni Supercharged będą pomagać w doborze produktów towarzyszących nam w codziennym życiu – aby żyć ekologicznie i komfortowo.

Mówisz o zrównoważonym, niezależnym stylu życia. Ale czym taki styl życia ma się wyrażać? Kto może żyć takim życiem?

Supercharged to głównie brand konsumencki. Naszą grupą docelową są osoby i rodziny na etapie budowy bądź remontu domu, bo to jest najlepszy moment na rozpoczęcie zmian w kierunku bardziej ekologicznego stylu życia. To właśnie wtedy można dokonać wymiany produktów elektrycznych.

A czy Ty jesteś Supercharged?

Przede wszystkim jestem prosumentem solarnym, czyli rocznie produkuję więcej energii ze słońca niż sam zużywam. Dodatkowo moje przydomowe baterie pozwalają mi być niezależnym od niestabilnej sieci energetycznej (w Dominikanie dość regularnie wyłączany jest prąd) i nie muszę używać spalinowego generatora. Mój prywatnie generowany ślad węglowy kompensuję zaangażowaniem w SunRoof, którego rozwój obniży globalny ślad węglowy CO2.

Zgodnie z Waszą wizją dom jest początkiem i centrum autonomii energetycznej. Jakie możliwości daje dom zbudowany w oparciu o filozofię Supercharged?

Postawiliśmy znak równości między domem a lifestylem. Energia produkowana przez dach solarny jest tym czymś, co zapewnia niezależność, funkcjonalność i komfort korzystania ze wszystkiego, co jest elektryczne w naszym otoczeniu. Zyskujemy dostęp do całego ekosystemu rozwiązań wraz z inteligentnym ich zarządzaniem, w równym stopniu dbając o środowisko, wygodę i piękno. Dzięki temu nie musimy zwalniać, kiedy nasze życie nabiera tempa.

Z czego konkretnie składa się ekosystem Supercharged?

Na platformie Supercharged regularnie będą pojawiać się filmy, opowiadające o tym, jak różne osoby – w tym również znane nazwiska – prowadzą swoje życie w duchu Supercharged. Naszym celem jest inspirowanie do zmiany stylu życia. Osoby zainteresowane będą mogły skontaktować się z naszymi doradcami i otrzymać ofertę na produkty, które tę zmianę lifestyle’u wesprą. Dla niektórych podróż w kierunku Supercharged zacznie się od zakupu nowego auta elektrycznego, dla innych od nabycia energooszczędnej lodówki.

W jaki sposób dobierałeś partnerów do realizacji tego projektu? Biorą w nim udział SunRoof, CAKE, Porsche Inter Auto, Grenton, Ergonome czy Red Snake. Pytanie, czy lista jest już zamknięta?

Z każdego obszaru życia, w którym towarzyszą nam urządzenia elektryczne – zaryzykuję stwierdzenie, że dotyczy to już chyba każdego obszaru – dobieramy markę, charakteryzującą się wysoką jakością produktów i mającą wizję tożsamą z wizją SunRoof i Supercharged. A jest nią życie ekologiczne, bez konieczności pójścia na kompromis pod względem komfortu i emocji. Zawsze jesteśmy otwarci na nowych partnerów, ale na każdym rynku w danym obszarze chcemy pracować tylko z jednym, najlepszym brandem.

Nad czym jeszcze pracujecie? Jak dalej będziecie rozwijać Supercharged?

Pozwolę sobie trzymać wszystkich w niepewności. Premiery nowych elementów projektu pojawią się już wkrótce. Zapewniam, że będzie ciekawie.

Na koniec podpowiedź, jakie działania proekologiczne już dziś mogę wprowadzić w domu lub we własnej firmie, aby dbać o Ziemię?

Na pewno niewiele zmienimy rezygnując z plastikowych rurek do drinka 🙂 Najbardziej kluczowymi elementami ekologii są czyste źródła energii oraz gospodarka o zamkniętym obiegu. A pierwsze dobre kroki w tym kierunku to energia ze słońca zamiast węgla oraz recykling śmieci.

 

Artykuł powstał we współpracy z SunRoof