O sile promocji turystycznej w Internecie nie trzeba chyba już nikogo przekonywać. Ponad 95 % internautów deklaruje poszukiwanie informacji turystycznych właśnie za pośrednictwem globalnej sieci. Coraz więcej firm, organizacji i samorządów dostrzega przewagę promocji online i inwestuje w rozwój własnych narzędzi internetowych, ale szuka również wartościowych projektów w których można zaistnieć.
W tym zakresie w 2012 r. będzie mała rewolucja. Obok tradycyjnych, organizowanych w wielkich halach wystawienniczych targów turystycznych, po raz pierwszy na taką skalę zorganizowane zostaną Internetowe Targi Turystyczne.
– W technologii nie będzie żadnych wielkich odkryć, jednak w zakresie intensywności promocji oraz ilości odbiorców w porównaniu do targów tradycyjnych to prawdziwy przełom – komentuje Wojciech Kreft – założyciel projektu www.TargiTurystyczneOnline.pl. – Wkrótce podejmiemy dyskusję na temat skuteczności targów turystycznych w Polsce ponieważ wydaje nam się, że obecna formuła poza sferą B2B, przy tak niewielkiej liczbie odwiedzających powoli się wyczerpuje, ale przede wszystkim staje się ekonomicznie nie uzasadniona. Na targach turystycznych online spodziewamy się ok. 1 miliona odwiedzających, co z pewnością przyczyni się do zadowolenia wystawców – dodaje Wojciech Kreft.
Internetowe Targi Turystyczne wystartują w marcu i zgodnie z zapowiedziami organizatorów w ich pierwszej edycji stoiska może odwiedzić nawet milion internautów. Co znajdziemy na targach? Inspiracje na wyjazdy małe i duże – miasta na weekend w Polsce i Europie, najlepsze hotele Spa czy obiekty konferencyjne. Zaprezentowane zostaną również turystyczne odkrycia 2012 oraz certyfikowane produkty Polskiej Organizacji Turystycznej.
– Internetowe Targi Turystyczne to bardzo dobra idea, aby w prosty, acz efektywny sposób, promować swoją ofertę. W sytuacji, kiedy medium nr 2 w Polsce stał się internet, nie ma innej możliwości jak poszukiwanie coraz to nowych, skuteczniejszych sposób komunikacji z potencjalnymi nabywcami. TargiTurystyczneOnline.pl są ciekawą alternatywą dla klasycznych narzędzi promocji turystycznej w internecie. Wytyczają nowe szlaki w podejściu do promocji miejsc, obiektów, produktów turystycznych. Liczę na to, że inicjatywa przełoży się także na rozwój i profesjonalizację polskiego przemysłu turystycznego – mówi Adam Mikołajczyk – Prezes Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc.
TargiTurystyczneOnline.pl organizowane są pod Patronatem: Polskiej Organizacji Turystycznej, Agencji Promocji Miast i Regionów, Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc, branżowego Dziennika Turystycznego oraz telewizji Travel Channel. Organizatorzy zapowiadają, iż w najbliższych tygodniach przedstawią projekt w szczegółach, a już w styczniu będzie dostęp podglądu witryny i pierwszych wystawców. Czekamy zatem na pierwszą edycję Internetowych Targów Turystycznych, wierząc, że projekt wniesie nowe spojrzenie na promocję turystyczną w Polsce.
źródło: informacja prasowa