Startup należy do akceleratorów Surge firmy Sequoia India. InterviewBit (od niedawna Scaler Academy) wykorzysta finansowanie, aby wejść na nowe rynki. Chce także zainwestować w swój program nauczania oraz w produkt do nauki na żywo.
Popularność Scaler Academy
Program InterviewBit ruszył 9 miesięcy temu i działa w oparciu o model dzielenia się dochodami. Studenci wnoszą części opłat przed przystąpieniem do kursu, a resztę po znalezieniu pracy.
Do tej pory na 6-miesięczny program zapisało się ponad 2000 studentów. Startup otrzymał ponad 200 000 zgłoszeń. Kilkuset absolwentów programu znalazło pracę w firmach takich jak Google, Amazon i Microsoft.
W startupie nauczają eksperci z Google, Facebooka, Twittera i Netflixa. Spółka współpracuje z ponad 600 firmami.
Abhimanyu Saxena, współzałożyciel InterviewBit, powiedział, że uczniowie, spędzają na platformie średnio 4-5 godzin dziennie.
Korepetycje u influencera?
Inny startup, brytyjski Scoodle chce pomóc korepetytorom stać się influencerami. Firma otrzymała niedawno 760 tys. dolarów w ramach finansowania pre-seed.
Firma została wprowadzona na rynek pod koniec 2018 r. Platforma umożliwia studentom zamieszczanie pytań, na które potem odpowiadają nauczyciele. Aktywność tutorów wpływa na ich popularność w serwisie.
Scoodle jest pierwszą firmą technologiczną, która dołączyła do akceleratora Uniwersytetu Oxfordzkiego, Oxford Foundry.
Lekcje online dla studentów
Natomiast Outlier.org umożliwia studentom branie lekcji online. Po zaliczeniu materiału studenci mogą wziąć kredyt. W tym roku startup zebrał 11,7 mln dolarów na finansowanie serii A.
Lekcje online przypominają podstawowe zajęcia w szkołach wyższych. Wykłady prowadzą profesorowie i instruktorzy z takich uczelni jak Yale, MIT, Columbia i Cornell. Warsztaty można oglądać w Internecie.
Zajęcia i podręczniki kosztują łącznie 400 dolarów za rok. Zaliczenie wszystkich egzaminów umożliwia wzięcie kredytu na studia na Uniwersytecie w Pittsburghu.