Coraz więcej konsumentów nie potrafi już sobie wyobrazić codziennego życia bez telefonu. Według raportu firmy Nielsena z aplikacji mobilnych korzystają przedstawiciele wszystkich grup wiekowych.
Powodem może być rosnąca w lawinowym tempie popularność smartfonów oraz tabletów. Sprzyja temu m.in. coraz lepsza oferta operatorów. Jednak jeszcze nie wszyscy użytkownicy potrafią wykorzystać potencjał posiadanych przez siebie urządzeń.
Warto zauważyć, że produkty mobilne są towarami bardzo intymnymi. Spędzamy urządzeniami mobilnymi bardzo dużo czasu, nieraz nawiązując z nimi „więź”. Przykładem może tu być jeden z odcinków „Teorii Wielkiego Podrywu”, w którym jeden z bohaterów „zakochuje” się w Siri z iPhone.
W podziale na rodzaje urządzeń to smartfony w większym stopniu wykorzystywane są do codziennych czynności związanych z komunikacją i pozyskiwaniem informacji niezależnie od miejsca przebywania użytkownika. Tablety z kolei częściej służą rozrywce tj. oglądaniu filmów, słuchaniu muzyki, czy relaksowaniu się przy grach. Używane są raczej w domu niż poza nim.
Aplikacje mobilne
Projektanci aplikacji mobilnych szczególną uwagę zwracają na to żeby produkty były „miękkie”, czyli zaprojektowane w bardzo intuicyjny sposób. Na rynku coraz więcej pojawia się firm produkujących aplikacje, ale również takich, które dają możliwość użytkownikowi samemu stworzenie swojej aplikacji.
Dzieje się tak, ponieważ tworzenie aplikacji mobilnych przestało już być zajęciem zarezerwowanym tylko dla wybranych. Obecnie koszt dostępu do potrzebnych narzędzi oraz bazy wiedzy jest tak niski, że coraz więcej osób stara się stworzyć aplikację mobilną, a następnie ją sprzedać.
Dlatego generatory aplikacji mobilnych przeznaczone są dla małych lub średnich przedsiębiorców lub zwykłych użytkowników, którzy za pomocą aplikacji chcą przekazać swoje usługi i produkty klientom.
W obecnych czasach, aplikacje muszą realizować potrzeby użytkownika, który jest świadomym konsumentem. Świat posiadacza smartfona czy tabletu jest coraz bardziej cyfrowy, a bariera pomiędzy offline i online zaciera się. Dlatego też w aplikacjach mobilnych używane są powiadomienia push. Są to wiadomości, dzięki którym otrzymujemy powiadomienie o nowych ostrzeżeniach bez konieczności „wchodzenia” w aplikację. W najbliższych latach programiści zapewne wymyślą kolejne rozwiązania, które jeszcze bardziej nas przybliżą do urządzeń mobilnych.
fot. pixabay.com