InventionMed rozpoczyna współpracę z HTC

Udostępnij:
Polska spółka technologiczna InventionMed, działająca w segmencie medycznym, rozpoczyna współpracę z HTC. Na mocy umowy firmy będą rozwijać technologię oraz sprzęt działający w wirtualnej rzeczywistości.

Współpraca z globalnym koncernem usprawni działanie flagowego projektu spółki – innowacyjnego symulatora medycznego TutorDerm. Urządzenie zostało stworzone na potrzeby edukacji w dziedzinie dermatologii klinicznej i estetycznej.

Symulator medyczny TutorDerm to innowacyjny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), a także podwójnej imersji. Urządzenie pozwala na odwzorowanie procedur i działań, jakie należy wykonać przed, w trakcie i po zabiegu dermatologicznym. Rozwiązanie stworzone przez zespół InventionMed ma służyć edukacji przyszłych lekarzy dermatologów i specjalistów medycyny estetycznej.

– Współpraca z globalnym koncernem HTC to dla nas krok milowy w rozwoju TutorDerm. Specjalistyczne rozwiązania opracowane przez najwyższej klasy specjalistów w tej dziedzinie pozwolą na udoskonalenie urządzenia i przyśpieszenie jego komercjalizacji – komentuje Tomasz Kierul, Prezes Zarządu InventionMed S.A.

Spółka, przy współpracy z uczelniami, przeprowadza również testy urządzenia w warunkach klinicznych. Pierwszy program pilotażowy odbył się w grudniu, a udział w nim wzięli studenci z Collegium Medicum imienia Ludwika Rydygiera w Bydgoszczy przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

– Za nami pierwszy program pilotażowy urządzenia TutorDerm. Projekt został bardzo dobrze przyjęty przez przyszłych specjalistów z dziedziny dermatologii i medycyny estetycznej, którzy mieli możliwość przetestowania najnowocześniejszego rozwiązania technologicznego. Wszystkie informacje uzyskane od przyszłych użytkowników symulatora, to cenna wiedza, która pomoże nam w pracach nad docelową wersją urządzenia – dodaje Tomasz Kierul

Masowa komercjalizacja TutorDerm zaplanowana jest na koniec I kw. 2020 r. a uzyskanie progu rentowności projektu TutorDerm najpóźniej w 2021 r. Spółka planuje także osiągnięcie poziomu 30% udziału przychodów ze sprzedaży zagranicznej na koniec 2020 r., na takich rynkach jak Europa Zachodnia, Stany Zjednoczone oraz rynki azjatyckie m.in. Japonia, Chiny, Malezja, Tajwan, gdzie buduje już swoją rozpoznawalność.