Sztuczna inteligencja z Polski pomoże wynająć mieszkanie. Właśnie pozyskała milion złotych

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Ada to algorytm, który działa na rynku nieruchomości i pomaga użytkownikom w znalezieniu wymarzonego mieszkania. Jej twórcy właśnie pozyskali od YouNick Mint milion złotych.

Na zdjęciu: zespół Ada | fot. Filip Kamyczek

Ada przeznaczy pozyskane środki przede wszystkim na rozwój platformy, zwiększy zespół i zadba o marketing. Poza wsparciem kapitałowym otrzyma do inwestora również wsparcie merytoryczne. Przedstawiciele startupu wyjaśniają, że dyrektor generalna YouNick Mint, Dagmara Nickel od 20 lat działa na rynku nieruchomości oraz kieruje firmą deweloperską Nickel Development, więc zapewni spółce portfelowej dostęp do partnerów biznesowych.

Cele

– Przez następne pół roku, rok planujemy skupić się na zwiększaniu skali i ciągłym ulepszaniu naszej aplikacji. Większa skala pozwoli nam zebrać więcej danych, co przełoży się na mocniejszy produkt – mówi Kamil Nicieja, CEO Ady. Chwali się, że z usług serwisu skorzystało do tej pory 100 tysięcy osób poszukujących mieszkania, domu lub pokoju do wynajęcia. Nie jest to jednak jedyny sukces, który startup ma na swoim koncie.

Asystenta nieruchomości testują już takie spółki jak Tekton Capital i Home Broker, a poprzednio zespół odpowiedzialny za projekt zakwalifikował się do dwóch akceleratorów. Pierwszym z nich jest Startup Hub Warsaw, a drugim InCredibles, organizowany przez Sebastiana Kulczyka. Z kolei współzałożycielka Ady, Natalia Świrska została nagrodzona w konkursie Bizneswoman Roku 2016 w kategorii Pomysł Na Start, a cała trójka tworząca projekt trafiła na listę „30 przed 30” Forbesa. 

Nowa wersja algorytmu

Przy okazji tej rundy finansowania przedstawiciele startupu wypuścili na rynek aktualizację Ady i tym samym rozszerzyli jej funkcjonalność. Dotychczas chatbot działał wyłącznie na urządzeniach mobilnych, obecnie można skorzystać z niego na komputerze. – Aplikacja webowa pozwala też na szybsze przeglądanie większej ilości mieszkań, a to bardzo ważne w świecie wynajmu, gdzie oferty znikają z rynku z godziny na godzinę – mów Kamil Nicieja.

Dodaje, że nową wyszukiwarkę traktuje „jako narzędzie dla osób, które chcą zobaczyć więcej informacji na raz i mają chwilę czasu, żeby przysiąść przy komputerze”. Stanowi więc uzupełnienie do chatbota kompatybilnego z Messengerem. Jednak serce Ady wciąż pozostaje takie samo: jest nim algorytm, który po zsynchronizowaniu się z kontem na Facebooku, przejrzy najciekawsze oferty wynajmu i zasugeruje dopasowane propozycje.

Wynajem w grupie

– Nowe algorytmy dają najemcom więcej informacji o każdym mieszkaniu. Koszta wszystkich mieszkań są automatycznie rozbite na czynsz, media, kaucję, każde ogłoszenie jest umieszczone na mapie i uzupełnione automatycznie generowanymi danymi na temat okolicy – mówi Kamil Nicieja. Ale na tym nowości się nie kończą, bo Ada w Messengerze pozwala chociażby na wynajmowanie i komentowanie ogłoszeń w grupie.

Wszystkie te zmiany mają zwiększyć popularność aystenta i skalę biznesową startupu. Nie wiemy jednak ilu użytkowników zamierza pozyskać Ada i czy planuje ruszyć z globalną ekspansją. Niemniej środki pozyskane od YouNick Mint pomogą spółce osiągnąć ten cel. Przypomnijmy, że inwestycja funduszu w Adę nie jest pierwszą transakcją jaką w tym miesiącu YouNick Mint zrealizowało. Wcześniej wpompowało 2 miliony złotych w Poltiss