Empik kupuje polski Going. Przeznaczy 50 mln złotych na inwestycje w startupy

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Empik zamierza zdominować rynek sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne. Kupił właśnie Going., polski startup, który pośredniczy w zakupie wejściówek na imprezy, oraz zapowiedział, że przeznaczy 50 mln złotych na kolejne inwestycje.

fot. materialy prasowe

Empik przejmuje Going

Empik co roku sprzedaje blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia, a teraz zamierza obsługiwać ten segment rynku lepiej niż dotychczas. Niebawem uruchomi własną platformę sprzedażową Empik Bilety, a tymczasem kupuje Going. Jest to rodzimy startup, który opracował mobilną aplikację skupiającą wydarzenia miejskie z 12 największych miast Polski. Pośredniczy także w sprzedaży wejściówek na imprezy z całego kraju. 

Przedstawiciele startupu wyjaśniają, że Going. zajmuje się również obsługą wejść oraz oferuje szeroki zakres usług technologicznych dla organizatorów wydarzeń. Aktualnie spółka zatrudnia ponad 20 osób, w planach jest dalsza rozbudowa zespołu oraz krajowa ekspansja i poszerzenie listy wydarzeń o kolejne imprezy.

Dalszy rozwój Going

– Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going. wraz z dwójką moich wspólników było to nasze marzenie: móc działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń. Dziś Going. to coś więcej niż kolejna bileteria. To platforma, która inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób – mówi Maciej Gastoł, CEO Going.

Chwali się, że w porównaniu do tradycyjnych punktów sprzedaży biletów, jego serwis „stawia na innowacyjne rozwiązania”. Wyjaśnia, że jako jedyni na rynku udostępniają użytkownikom opcję przekazywania biletów znajomym. Niebawem ruszą z pełnym „przemeblowaniem” zarówno aplikacji, jak i portalu, by ich treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie.

Empik chce zdominować rynek

– Jestem przekonana, że dzięki połączeniu zasięgu i skali Empiku oraz innowacyjności Going., uda nam się stworzyć dla klientów unikatową ofertę z szerokim wachlarzem eventów zarówno muzycznych, sportowych i rozrywkowych, jak i mniej masowych i niszowych, np. biznesowych, kulinarnych, targowych – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.

Empik i Going. chcą zapewnić organizatorom wydarzeń rozwiązanie typu „one-stop-shop” w zakresie promocji, sprzedaży i organizacji szeroko pojętych wydarzeń. Przedstawiciele obu firm wyjaśniają, że „dzięki synergii pomiędzy Grupą Empik a Going. powstaje największa pod względem zasięgu wśród użytkowników platforma sprzedaży biletów”.

Kolejne inwestycje 

Inwestycja w Going. została zrealizowana za pośrednictwem Empik Ventures, nowej spółki w Grupie Empik. – Na tym na pewno nie koniec naszych działań na rynku startupów – zapowiada Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik i obecnie prezes Empik Ventures. W ciągu najbliższych lat Empik jest gotowy wydać ok. 50 milionów złotych na rozwój nowych przedsięwzięć.