fot. materialy prasowe
Empik przejmuje Going
Empik co roku sprzedaje blisko pół miliona biletów na rozmaite wydarzenia, a teraz zamierza obsługiwać ten segment rynku lepiej niż dotychczas. Niebawem uruchomi własną platformę sprzedażową Empik Bilety, a tymczasem kupuje Going. Jest to rodzimy startup, który opracował mobilną aplikację skupiającą wydarzenia miejskie z 12 największych miast Polski. Pośredniczy także w sprzedaży wejściówek na imprezy z całego kraju.
Przedstawiciele startupu wyjaśniają, że Going. zajmuje się również obsługą wejść oraz oferuje szeroki zakres usług technologicznych dla organizatorów wydarzeń. Aktualnie spółka zatrudnia ponad 20 osób, w planach jest dalsza rozbudowa zespołu oraz krajowa ekspansja i poszerzenie listy wydarzeń o kolejne imprezy.
Dalszy rozwój Going
– Kilka lat temu, gdy tworzyłem Going. wraz z dwójką moich wspólników było to nasze marzenie: móc działać na wielką skalę i nadawać nową jakość branży wydarzeń. Dziś Going. to coś więcej niż kolejna bileteria. To platforma, która inspiruje, jak najlepiej spędzić wolny czas. Układamy autorskie zestawienia i selekcje wydarzeń dzięki czemu nasi użytkownicy nie przeoczą najciekawszych z nich, a bilety kupią w dogodny dla siebie sposób – mówi Maciej Gastoł, CEO Going.
Chwali się, że w porównaniu do tradycyjnych punktów sprzedaży biletów, jego serwis „stawia na innowacyjne rozwiązania”. Wyjaśnia, że jako jedyni na rynku udostępniają użytkownikom opcję przekazywania biletów znajomym. Niebawem ruszą z pełnym „przemeblowaniem” zarówno aplikacji, jak i portalu, by ich treści były podane w jeszcze bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie.
Empik chce zdominować rynek
– Jestem przekonana, że dzięki połączeniu zasięgu i skali Empiku oraz innowacyjności Going., uda nam się stworzyć dla klientów unikatową ofertę z szerokim wachlarzem eventów zarówno muzycznych, sportowych i rozrywkowych, jak i mniej masowych i niszowych, np. biznesowych, kulinarnych, targowych – mówi Ewa Szmidt-Belcarz, prezes Empiku.
Empik i Going. chcą zapewnić organizatorom wydarzeń rozwiązanie typu „one-stop-shop” w zakresie promocji, sprzedaży i organizacji szeroko pojętych wydarzeń. Przedstawiciele obu firm wyjaśniają, że „dzięki synergii pomiędzy Grupą Empik a Going. powstaje największa pod względem zasięgu wśród użytkowników platforma sprzedaży biletów”.
Kolejne inwestycje
Inwestycja w Going. została zrealizowana za pośrednictwem Empik Ventures, nowej spółki w Grupie Empik. – Na tym na pewno nie koniec naszych działań na rynku startupów – zapowiada Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik i obecnie prezes Empik Ventures. W ciągu najbliższych lat Empik jest gotowy wydać ok. 50 milionów złotych na rozwój nowych przedsięwzięć.